خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان؛

ویترین ورزش استان نیاز به مرمت وبازسازی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۳۸

مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد دارای کاستی‌ها و کمبود‌هایی است و ما توجه ویژه‌ای به آن داریم و در اعتبارات سال ۹۴ حتماً کمک ویژه‌ای را برای مرمت و توسعه آن لحاظ خواهیم کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد، دارای کاستی‌ها و کمبود‌هایی است که ما توجه ویژه‌ای به آن داریم و در اعتبارات سال ۹۴ حتماً کمک ویژه‌ای را برای مرمت و توسعه آن لحاظ خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سید سعید شاهرخی در بازدید از مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد اظهار داشت‌: ورزش لرستان با توجه به پتانسیل، ظرفیت و فیزیک و استعداد جوانان در رشته‌های مختلف می تواند در بسیاری از رشته های ورزشی سر آمد کشورباشد.

شاهرخی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان لرستان باید علاوه بر نگاه جدی به ورزش قهرمانی و گسترش سرانه فضایی ورزشی به مقوله ورزش همگانی نیز توجه جدی داشته و با همکاری آموزش و پرورش وشهرداری ها در توسعه آن کمک کند.

وی ورزش لرستان را در رشته های انفرادی موفق ولی در تیمی به دلیل عدم حمایت بخش خصوصی از باشگاه داری تا حدود زیادی ناموفق خواند و اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و جدیت اداره کل ورزش و جوانان و مدیریت ارشد زمینه حضور بخش خصوصی در ورزش لرستان هم فراهم شود. هزینه‌هایی که برای ورزش صرف می‌شود را نباید با دید هزینه نگاه کرد؛ بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به این که ستاد ساماندهی جوانان در استان شکل گرفته است‌، افزود‌: این ستاد تا کنون جلسات متعددی داشته و استاندار ریاست این ستاد و مدیر کل ورزش و جوانان استان، به عنوان دبیر این ستاد در حال تدوین برنامه‌های سال ۹۴ هستند.

شاهرخی ادامه داد‌: در تدوین این برنامه‌ها‌، حتماً برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد تا شکوفایی بیش‌تری در استعداد جوانان صورت پذیرد.

وی ضمن اشاره به این که مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد دارای امکانات خوبی است‌، اظهار داشت‌: این مجموعه دارای کاستی‌ها و کمبود‌هایی است که ما توجه ویژه‌ای به آن داریم و در اعتبارات سال ۹۴ با توجه به پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته، حتماً کمک ویژه‌ای را برای مرمت و توسعه آن لحاظ خواهیم کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان، هنگام بازدید از پروژه استانداردسازی سالن مسابقات شهید چاغروند مجموعه ورزشی تختی اظهار داشت: این سالن قبل از تغییرات، استاندارد نبود و در ابعاد ۲۳ در ۳۰ فقط اختصاص به رشته‌های والیبال و بسکتبال داشت، لذا برآن شدیم با توجه به پیشنهاد کارشناسان این فضای مناسب را استانداردسازی نماییم تا رشته‌هایی چون فوتسال و هندبال نیز از آن به هنگام مسابقات بهره‌مند شوند.

علی‌یاور عزیزپورفرد با بیان این که ابعاد سالن استاندارد باید ۲۰ در ۴۰ باشد، افزود: خوشبختانه از آنجایی که طراحی خوبی برای تغییر فضای داخلی انجام گرفته است فضای فعلی به ۲۷ در ۴۷ ارتقا داده شده و این سالن از حد استاندارد هم بهتر است.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت صندلی‌ تماشاگران این سالن ۱۸۰۰ نفر است و سالن از این پس پذیرای رشته‌های فوتسال‌، هندبال، بسکتبال، والیبال و رشته‌های دیگر می‌باشد و دو رختکن کاملاً مجزا از هم نیز این‌جا احداثشده است.

در ادامه این بازدید، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان نیز پس از بازدید از اماکن ورزشی آموزش و پرورش که درون مجموعه ورزشی تختی قرار دارند، اظهار داشت‌: هدف از این بازدید‌ها این است که اداره ورزش و جوانان‌، آموزش و پرورش، معاونت سلامت آموزش و پرورش و معاونت تربیت‌بدنی سپاه پاسداران، تمامی امکانات خود را در اختیار جوانان لرستانی قرار دهند.

فرید بهرامی با اشاره به این که ما نمی‌خواهیم جزیره‌ای عمل کنیم‌، اظهار داشت: با در اختیار گذاشتن اماکن در اختیار سایر نهادها نمی‌خواهیم سهم جوانان از بین برود.

وی در رابطه با مشکلات ورزش و آموزش و پرورش گفت: در موضوع اعتبارات رنج می‌بریم و در شرایطی که قرار بوده تا پایان برنامه ۵ ساله چهارم توسعه یعنی تا پایان سال ۸۹ به سرانه ورزشی یک متر مربع برای هر نفر برسیم، اما هنوز به این میزان نرسیده‌ایم.

بهرامی ضمن اشاره به این که پایان سال ۹۴‌، پایان برنامه ۵ ساله توسعه است و این مقدار باز هم محقق نمی شود افزود‌: ۶ طرح را در دستور کار قرار داه ایم که اگر تکمیل هم شود شاید به ۰.۵ متر مربع برسیم ولی باز هم به اهداف چشم‌انداز تعبیه شده نمی‌رسیم.

قابل ذکر است در این بازدید، نادر قربانی مدیر کل امور اجتماعی استانداریف ضرغام علیجانی و سیروس حسنوند معاونان اداره کل ورزش و جوانان و بهروز بیرانوند مسوول دفتر فنی این اداره کل، محمد یگانه معاون تربیت‌بدنی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و سرهنگ پاسدار بهروز بازگیر مسوول بسیج ورزشکاران استان، حسن آذری عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و شمای از خبرنگاران ورزشی نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز