خبرگزاری کار ایران

سرپرست پلیس راهور استان لرستان؛

۷۶۰سرویس‌های متخلف مدارس خرم‌آباد جریمه شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۱۱

سرپرست پلیس راهور استان لرستان از اعمال قانون ۳ و ۷۶۰ دستگاه خودرو سرویس مدارس به دلیل تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز شهر خرم‌آباد خبر داد.

سرپرست پلیس راهور استان لرستان از اعمال قانون ۳ و ۷۶۰ دستگاه خودرو سرویس مدارس به دلیل تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز شهر خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سرهنگ منوچهر مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت‌: از ابتدای مهر‌ماه امسال تا کنون توسط پلیس راهور استان برای ۳ هزار سرهنگ منوچهر مرادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی(راهور) لرستانو ۷۶۰ سرویس مدارس به خاطر تخلفات مخاطره‌آمیز و حادثه‌ساز قبض جریمه صادر شد.

وی افزود: عمده تخلفات وسایل نقلیه مذکور حمل بیش از ظرفیت مجاز دانش‌آموز و عدم استفاده از کمر‌بند ایمنی بوده است.

سرپرست پلیس راهور استان تصریح کرد‌: پلیس مدارس از دانش‌آموزان ممتاز و دارای البسه و علایم خاص که در تقاطع‌ها، میادین و جلوی مدارس مستقر می‌شوند انتخاب می‌شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تخلفات رانندگان سرویس مدارس توسط همیاران پلیس طی قبضی به ماموران پلیس راهور تحویل شده که به موجب قانون ماموران رانندگان متخلف را به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال جریمه کرده و ۵ نمره منفی نیز در گواهی‌نامه آنان ثبت خواهد شد.

مرادی در پایان به رانندگان سرویس مدارس توصیه کرد‌: به دستورات و توصیه‌های همیاران پلیس مسقر در مدارس توجه و احترام نمایند.

ستار سوسکه در سلسله دستگیر شد

فرمانده انتظامی سلسله از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه‌های موبایل فروشی معروف به " ستار سوسکه " در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رحیم رستگاریان با اعلام این خبر گفت‌: در پی چندین فقره سرقت از مغازه‌های موبایل‌فروشی سلسله، پی‌گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود‌: ماموران با بررسی‌های به عمل آمده سر نخی از یک سارق حرفه‌ای معروف به " ستار سوسکه " به دست آوردند و با هماهنگی قضایی در عملیاتی غافل‌گیرانه وی را در مخفی‌گاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت‌: سارق در بازجویی‌های به عمل آمده به جرم خود اعتراف کرد و در بازرسی از منزل وی ۱۱ دستگاه گوشی موبایل مسروقه کشف و ضبط شد.

رستگاریان به شهروندان توصیه کرد‌: برای جلوگیری از این این‌گونه موارد مغازه‌های خود را به قفل ضد سرقت و دوربین‌های مدار بسته مجهز کنند.

توقیف پراید با ۱۴۳ فقره تخلف

یک دستگاه سواری پراید با ۱۴۳ فقره تخلف حادثه‌ساز و ۱۸ میلیون و۷۴۰ هزار ریال خلافی توسط پلیس شهرستان سلسله لرستان توقیف شد.

فرمانده انتظامی سلسله گفت: در راستای اجرای ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات، یک دستگاه سواری پراید توسط ماموران پلیس این فرماندهی توقیف شد.

سرهنگ رحیم رستگاریان خاطر‌نشان کرد‌: خودرو مذکور دارای ۱۴۳فقره تخلف حادثه‌ساز و مبلغ ۱۸ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال خلافی است.

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بروجرد اجرا شد

فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد از دستگیری ۱۸ سارق، معتاد پر‌خطر، فروشنده مواد مخدر و توقیف ۱۶ دستگاه وسیله نقلیه فاقد مدارک و پلاک مخدوش در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ علی‌رضا دلیری گفت‌: ماموران انتظامی با همکاری پلیس‌های تخصصی کلانتری و پاسگاه‌های این شهرستان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را در بروجرد به مرحله اجرا گذاشتند.

وی افزود‌: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی اماکن آلوده ۱۸ نفر سارق، فروشنده مواد مخدر و معتاد پر خطر را دستگیر و تعداد ۳ دستگاه خودرو و ۱۳ دستگاه موتورسیکلت فاقد مدارک و پلاک مخدوش را توقیف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این طرح مقادیری موادمخدر نیز کشف شد.

امنیت اجتماعی در سایه تلاش پلیس

فرمانده انتظامی دورود لرستان از افزایش ۲۲ درصدی کشفیات و کاهش ۲۰ درصدی وقوع انواع جرایم طی ۳ ماهه اخیر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هدایت‌الله حسنوند با اشاره به این که امنیت اجتماعی در سایه تلاش مستمر پلیس پدید خواهد آمد، گفت: در ۳ ماهه گذشته با تشدید و حضور هدفمند و پر رنگ گشت‌های پلیس در سطح خیابان و اقدامات فرهنگی و اجتماعی در راستای بالا بردن سطح هوشیاری مردم برای پیش‌گیری از وقوع جرم در سطح مدارس و مساجد،، افزایش ۲۲ درصدی کشف انواع جرایم، کاهش ۲۰ درصدی وقوع جرایم و نیز کاهش وقوع سرقت مغازه و اماکن عمومی ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی در ادامه با اشاره به این که این فرماندهی نسبت به سال‌های قبل سطح همکاری و تعاملات خود را با سایر ادارات به خصوص شهرداری، آموزش و پرورش و صنوف افزایش داده، گفت: با توزیع بیش از ۲۶ هزار برگ بروشور، پوستر و تراکت آموزشی و اطلاع‌رسانی، سرقت خودرو، احشام، جیب‌بری و کیف قاپی کاهش قابل توجه داشته است، که برقراری امنیت اجتماعی و احساس رضایت مردم حاصل تلاش شبانه‌روزی پلیس بوده است.

حسنوند افزود: طی ۳ ماهه اخیر کشفیات کالای قاچاق اعم از سیگارت و مشروبات الکلی و محصولات ضد فرهنگی میانگین افزایش ۲۰۰ درصدی را داشته است و همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف و ضبط ۱۹ کیلو گرم مواد افیونی در سه ماهه گذشته و دستگیری تعداد ۲۱ نفر قاچاقچی شده است.

افزایش ۸۱ درصدی کشف سرقت در بروجرد
فرمانده انتظامی بروجرد از کشف ۸۱ درصدی انواع سرقت در ۱۱ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌رضا دلیری گفت: در طول ۱۱ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد افزایش کشف انواع سرقت در این شهرستان را داشته‌ایم، که این کشفیات نتیجه تلاش مخلصانه و شبانه‌روزی عوامل انتظامی این فرماندهی بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۸ نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز