خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد؛

سنت حسنه وقف در لرستان کارنامه خوبی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۷۴۵

وقف سنت حسنه وقف پسندیده‌ای است که پیامبر و امامان انجام داده و ما باید راه آنها را ادامه دهیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: وقف سنت حسنه وقف پسندیده‌ای است که پیامبر و امامان انجام داده و ما باید راه آنها را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) گفت: دهه آخر ماه صفر مصیبت سنگینی است برای همه مردم، زیرا در این دهه شاهد رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) هستیم.

وی عنوان داشت: عزاداری های این ایام باید باشکوه برگزار شود و انتظار ما از مردم این است که در مراسم عزاداری‌های آخر صفر حضوری پررنگ داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) وسیله هدایت مردم و نورانیت جامعه اسلامی هستند.

میرعمادی تصریح کرد: ما در برابر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار وظیفه سنگینی داریم و آن وظیفه معرفت و شناخت آنها است که باید آنها را بشناسیم و در مقام عمل به دستورات آنها عمل کنیم.

وی عنوان داشت: رفتار امام حسن مجتبی(ع) را باید در زندگی خود پیاده کنیم و از سبک زندگی امام رضا(ع) الگو بگیریم.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: یکی دیگر از وظایف ما در مقابل ائمه اطهار و پیامبر اکرم این است که با دوستان آنها دوست و با دشمنان آنها دشمن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: در ۲۸ صفر زیارت پیامبر اکرم(ص) از راه دور سفارش شده است، چراکه پیامبر(ص) در این خصوص می‌فرماید «هر کس مرا در حال حیات و نماز زیارت کند در روز قیامت آن را شفاعت و زیارت می‌کنم و او را از وحشت روز قیامت نجات می‌دهم» از این رو روز ۲۸ صفر ساعت ۳.۵ در مصلای الغدیر خرم‌آباد زیارت پیامبر اکرم(ص) از راه دور برگزار می‌شود که انتظار داریم مردم حضوری گسترده داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد به روز وقف اشاره کرد و گفت: وقف یک صدقه جاریه است و چشمه زلالی است که تا زمانی باقی باشد ثوابش برای انسان باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه هیچ چیزی در اسلام به اندازه وقف ثواب ندارد، عنوان داشت: وقف استمرار حیات طیبه انسان است و آثار دنیوی و اخروی فراوانی دارد.

امام جمعه خرم‌آباد متذکر شد: ‌ اگر فرهنگ اهل‌بیت امروز در جامعه ترویج پیدا کرده و حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و غیره برقرار هستند به برکت وقف است.

میرعمادی یادآور شد: وقف سنت حسنه و پسندیده‌ای است که پیامبر و امامان انجام داده و ما باید راه آنها را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: مسئولان باید آثار و برکات وقف را برای مردم بیان کنند و هر مال وقفی که در استان وجود دارد باید بالای آن یک تابلوی بزرگی نصب شود تا مردم بدانند این مکان وقفی است که با این کار هم از آن حفاظت می‌شود و هم باعثمی‌شود که مردم بیشتر با وقف آشنا شوند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان بانک صادرات استان لرستان به دلیل هزینه پرداخت ساخت درب حرم موسی‌بن جعفر(ع) گفت: کارکنان بانک صادرات استان لرستان توانسته‌اند تا ۱۴۰ میلیون تومان درب حرم حضرت موسی‌بن جعفر(ع) را بسازند و امروز این درب در مصلای الغدیر خرم‌آباد برای زیارت مردم قرار دارد و به زودی به کاظمین و برای نصب آن انتقال داده می‌شود.

میرعمادی در ادامه به پخش اطلاعاتی از شکنجه‌گری سازمان سیا آمریکا علیه زندانیان بی‌گناه اشاره کرد و گفت: پخش اطلاعات شکنجه‌گری سازمان سیای آمریکا یک رسوایی بزرگی برای دولتمردان آمریکاست که دم از حقوق بشر می‌زنند زیرا این نقض حقوق بشر است.

امام جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: بیش از یک‌هزار صفحه کتاب از شکنجه‌گری‌های سازمان سیا علیه زندانیان بی‌گناه پخش شده است که این بهانه‌ای است که شکنجه‌گران باید محاکمه و به اشد مجازات خود برسند.

امام جمعه خرم‌آباد به سخنان اهانت‌آمیز برخی از مسئولان لرستانی طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: به کسانی که سخنان اهانت‌آمیز می‌کنند تذکر می‌دهم که از اینگونه سخنان پرهیز کنند، چراکه اینگونه سخنان برای خوش‌خدمتی به یک جریان است نه دفاع از دولت؛ کلیت دولت مورد تأیید مقام معظم رهبری و مورد حمایت مردم بوده و خواهد بود.

میرعمادی یادآور شد: نقد بزرگان از دولت از روی خیرخواهی و دلسوزی است، ما نباید به بزرگان اهانت کنیم و فضای جامعه را متشنج کنیم، بلکه باید با بصیرت، وحدت و یکپارچگی را در میان مردم ایجاد کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: ما نباید زمینه فتنه، اختلاف و تفرقه را فراهم کنیم، زیرا ما نیازمند به آرامش هستیم و اگر می‌خواهیم از دولت دفاع کنیم با خدمت فرهنگی و اقتصادی به مردم دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان توضیح داد: دفاع فرهنگی از دولت، خدمت به مردم است و ما تذکر می‌دهیم که مسئولان از اینگونه سخنان اهانت‌آمیز پرهیز کنند، چراکه مردم مسائل را خود به خوبی می‌فهمند و نباید با این سخنان موجب شویم تفرقه بین مردم ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز