خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

در توسعه گردشگری لرستان باید برنامه‌های خوبی ارائه شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۸۰

باید با حمایت از سرمایه گذار و حذف قوانین دست و پاگیر، زمینه حضور بخش خصوصی را به ویژه برای سرمایه گذاران بومی فراهم کرد.

استاندار گفت: باید با حمایت از سرمایه گذار و حذف قوانین دست و پاگیر زمینه حضور بخش خصوصی را بویژه برای سرمایه گذاران بومی فراهم کرد.

به گزاش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در جلسه کار گروه گردشگری لرستان که در سالن استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: استان لرستان دارای یک ظرفیت بزرگ گردشگری است و همیشه برای این ظرفیت در مقابل افکار عمومی بدهکار هستیم چرا که انها انتظار استفاده از این ظرفیت‌ها را دارند و کاملا درست است و ما هم نمی توانیم این ظرفیت ها را انکار کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی استان ما در حدی است که نمی‌شود منکر آن شد و این مطالبه عمومی مردم است که از آنها استفاده کنیم و واقعیت این است که تاکنون در بحثگردشگری نتوانستیم یک برنامه خوبی به مردم بدهیم تا مردم این برنامه را در سرانه درآمدی خود احساس کنند ولی این ظرفیت وجود دارد.

بازوند با بیان این که ما در سال۹۴ باید بحثگردشگری را دغدغه خود قراردهیم، عنوان کرد: گردشگری یکی از محورهای توسعه استان است و اگر در محور توسعه تعریف می‌شود باید برای حجم سرمایه گذاری که در این محور قرار است انجام بگیرد برنامه داشته باشیم، مثلا ما در بحثگردشگری سال۹۴ قرار است حدود هزار میلیارد سرمایه گذاری کنیم و برای این کارباید شرایط را فراهم کنیم و همه اعم از صدا و سیما و مطبوعات و حتی مردم باید برای فراهم کردن این شرایط تلاش کنیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: ما موافقت اصولی اولیه را برای سرمایه‌گذار به صورت یک روزه صادر کنیم و طرح توجیهی هم نمی‌خواهیم و مراجعه و تحقیق بخش خصوصی طبیعی است چرا که زمانی که سود آوری داشته باشد سرمایه گذاری می‌کند و اگر سود آوری نداشته باشد هیچگاه سرمایه گذاری نمی‌کند و انتظار نداریم سرمایه گذار بلافاصله کار خود را شروع کند.

وی بابیان اینکه مدیر اداره میراثفرهنگی باید برای جذب سرمایه گذار تبلیغات لازم را انجام دهد، خاطر نشان کرد: علاوه بر تحویل موافقت اصولی اولیه توسط میراثفرهنگی، دستگاهها نیز باید پیگیری‌ها را ظرف یک هفته با کار اصولی تحویل دهند در غیر این صورت سرمایه گذار در این استان سرمایه گذاری نمی‌کند.

بازوند با بیان اینکه ۶ و ۷ دهم درصد جغرافیای لرستان منطقه محافظت شده است گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در این مناطق سرمایه گذاری نشود و ما در ۹۴ درصد باقی مانده که مشکلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد تمرکز کنیم و نیازمند هستیم چرا که زمان زیادی برای پیگیری نیست پس سازمان محیط زیست نیزبرای دادن جواب پیگیری زمان زیادی لازم ندارد.

استاندار لرستان عنوان کرد: سازمان میراثفرهنگی از ۲۵ آبان ماه تا ۲۵ آذر ماه باید برنامه‌های توسعه گردشگری در سال ۹۴ را ارائه دهد که شامل حجم سرمایه گذاری، تفکیک بخشی، تفکیک با برش شهرستانی، سهم دولت، تسهیلات بانکی مورد نیاز و سهم دیگر دستگاهها را ارائه دهد که در جلسات آینده بررسی کنیم و مشکلات بحثسرمایه گذاری را مشخص کنیم و به دنبال راه حل آن باشیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین کار میراثفرهنگی انجام تبلیغات جهت جذب سرمایه گذار در بیرون از استان و در یک حجم وسیع باشد تصریح کرد: از ظرفیت‌های خوب ما بحثفرودگاه است که با وجود آن بازار مشهد را با هنر خود می‌توانند جذب کنند و جذب سرمایه گذار ممکن می‌شود و یا پرواز عسلویه که در آینده انجام می‌گیرد هزینه‌ای دارد و هدف ما از هزینه انجام شده صرفا انتقال افراد نیست بلکه هنر ما را می‌طلبد که افراد را جذب کنیم.

بازوند خاطرنشان کرد: ما برنامه داریم خانه های اطراف آبشار بیشه را برای گردشگرها تجهیز کنیم تا به عنوان یک قطب گردشگری به آنجا سفر کنند و یا مهمان های استان ما در نوروز که نزدیک به ۳ میلیون نفر است نیازمند هنر ما است که حداقل ۷۰۰ هزار نفر را برای چند روز در استان نگه داریم این خود سبب می شود افرادی برای ساخت رستوران و امکانات برای انها تلاش کنند.

استاندار لرستان با بیان این که بام لرستان یک ظرفیت بسیار خوب است بیان کرد: هزینه های زیادی روی زیر ساخت ها شده است و گاها مربوط به دستگاههای اجرایی بوده است و اگر از این هزینه ها استفاده نکنیم مصداق فرصت سوزی است.

وی افزود: بام را به عنوان منطقه نمونه گردشگری در کارگروه گردشگری تصویب کنیم و این به معنای این است که زمینی را استانداری تصویب می کند به عنوان ذخیره حوزه گردشگری است.

بازوند خاطرنشان کرد: فعلا بام لرستان به کسی واگذار نمی شود و با توجه تقاضای کتبی که از طرف شهرداری بوده است برنامه ای نداریم چرا که تا زمانی که از توان مالی مطمئن نشویم واگذار نمی کنیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: مشاور طرح مکانهای قابل واگذاری به بخش خصوصی را مشخص کند مثلا از این ۸۰۰ هکتار، ۱۰۰هکتار قابل واگذاری به بخش خصوصی است و مابقی به عنوان پارک بماند و متولی ان تا اطلاع ثانوی منابع طبیعی است و غیر از این نه استانداری و نه منابع طبیعی توان سرمایه گذاری ندارد.

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌ها برای جذب مبلغ همین بام است که به عنوان جاذبه به گردشگران معرفی کنیم و ما نیز پیگیر هستیم که مصوب شود و در آینده به عنوان یک ظرفیت خوب توسط بخش خصوصی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز