خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کوهدشت در مجلس؛

رسانه‌ها افزایش برداشت از منابع آبی لرستان را پیگیری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۷۲

استان لرستان در بالادست است و حق استفاده بیشتر از منابع آب را دارد اما در حال حاضر ما برای برداشت ۲۰۰ میلیون متر مکعب دعوا داریم.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس گفت: رسانه‌ها افزایش برداشت از منابع آبی لرستان را به عنوان یک مطالبه پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، الهیار ملکشاهی در مراسم گرامیداشت سالروز شهید محمود صارمی و روز خبرنگار در محل هتل شهرداری خرم آباد مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواسته مردم لرستان را افزایش برداشت از منابع آبی استان برشمرد و بیان داشت: ۱۲ میلیارد متر مکعب آب از استان خارج می‌شود اما تنها ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی در استان آبی هستند و این در حالی است که به طور میانگین در سطح کشور ۴۰ درصد از اراضی آبی هستند در چنین شرایط انتظاری که وجو دارد این است که رسانه‌ها افزایش برداشت از منابع آبی لرستان را به عنوان یک مطالبه پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه چرا مردم لرستان نباید حق تخصیص آب از منابع آبی که سرچشمه آن در استان است را داشته باشند افزود: استان لرستان در بالادست است و حق استفاده بیشتر از منابع آب را دارد اما در حال حاضر ما برای برداشت ۲۰۰ میلیون متر مکعب دعوا داریم.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس گفت: توصیه ما به رسانه‌های محلی استان این است که ضمن پرهیز از سیاه نمایی و نادیده گرفتن خدمات نظام نسبت به فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز استان در حوزه راه آهن، آب، برق و گاز تلاش کنند.

ملکشاهی ادامه داد: باید مراعات خبرنگاران را بکنیم و به خاطر انتقاد آن‌ها را با مشکل مواجه نسازیم و در واقع اجازه دهیم که دیدگاههای مختلف در جامعه بیان شوند.

وی یادآور شد: تلاش‌های خبرنگاران برای آگاهی افکار عمومی جهان از جنایت‌های اسرائیل در غزه امروز این رژیم غاصب را با فشارهای جهانی مواجه کرده است.

در این مراسم با قرائت بیانیه فعالان مطبوعاتی لرستان، توسط عزت اله… چنگایی، مدیر مسئول هفته نامه بامداد لرستان، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در سایه سکوت رسانه‌های غربی وابسته به نظام سلطه بر ضرورت توجه به مقوله فرهنگ، توزیع آگهی‌ها بر اساس بخشنامه دولت و با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تشکیل کارگروه ویژه توسط استانداری برای بررسی نظام‌مند مشکلات مطبوعات محلی، کیفیت بخشی به رسانه‌های محلی، حمایت از پایگاه‌های خبری دارای مجوز، استفاده از ظرفیت فرامرزی خبرگزاری‌ها برای انعکاس ظرفیت‌ها و مشکلات استان، پرهیز از شکایت از مطبوعات در محاکم قضایی و جایگزینی انتشار جوابیه به جای شکایت، فراهم کردن زمینه برای برگزاری انتخابات خانه مطبوعات و یاری رساندن دیگر نهاد‌ها و ارگان‌ها به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از مطبوعات محلی استان تاکید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز