خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تأمین اجتماعی استان لرستان:

نزدیک به ۷۰۰هزار نفر در لرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۴۹۰

مدیر کل تأمین اجتماعی استان لرستان گفت: نزدیک به ۷۰۰هزار نفر در لرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، شهناز حمزه لویی در جمع خبرنگاران در خرم آباد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته تأمین اجتماعی(۱۹ الی ۲۵ تیر ماه) اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین نهاد در نظام تأمین اجتماعی کشور هم از نظر گستره فعالیت‌ها و هم حجم جمعیت تحت پوشش و به دلیل تنوع خدمات و تکثر مخاطبان نقش اساسی و کلیدی در تحقق عدالت اجتماعی و استقرار توسعه پایدار ایفا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی لرستان ۶۹۳ هزار و ۸۸۲ نفر است، اظهار داشت: این سازمان ۴۰ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش حمایت‌های خود قرار داده است.
وی در ادامه افزود: هم اکنون ۲۰ واحد بیمه‌ای مشتمل بر ۱۱ شعبه اصلی، ۵ شعبه اقماری، ۴ واحد کارگزی و تعداد ۳۹۰ نفر پرسنل خدمات خود را به متقاضیان عرضه می‌‌کند.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان لرستان در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰۱ هزار و ۶۳۹ نفر بیمه شده اصلی و ۳۳هزار و ۳۵۷نفر مستمری بگیر شامل بازنشسته، بازمانده و از کارافتاده و ۲هزار و ۳۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه کاری از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.
وی در ادامه اضافه کرد: تا پایان سال گذشته ۷۲ هزار و ۸۱۶ فقره دفترچه درمانی برای بیمه شدگان و مستمری بگیران و عائله تحت تکفل آنان صادر وهمچنین ۳۵۴ هزار و ۲۰۰ دفترچه تمدید شده است.
این مقام مسوول در ادامه تصریح کرد: این سازمان بابت تعهدات بلندمدت، اعم از پرداخت مستمری به بازنشستگان، از کارافتاده و بازماندگان تا پایان سال جاری بیش از سه هزارو ده میلیارد ریال و تعهدات کوتاه مدت، اعم از پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری –مقرری بیمه بیکاری– کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه دفن و کفن و کمک هزینه وسایل پزشکی ۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۷ هزار کارگاه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند، گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و واحد آن فعال و مابقی به صورت نیمه فعال فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اداره کل تأمین اجتماعی استان لرستان ۱۲۰ میلیارد تومان از کارفرمایان و کارگاه‌ها طلب دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز