خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دورود، وازنا در مجلس

لزوم بسیج عمومی برای مبارزه با مواد مخدروپیشگیری از آن

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۷۹۹

موادمخدر و الکل جامعه را نابود کرده و از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دچار بهم ریختگی و اضمحلال کشور می‌شود.

نماینده مردم دورود، وازنا در مجلس تاکید کرد: موادمخدر و الکل جامعه را نابود کرده و از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دچار بهم ریختگی و اضمحلال کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، " عباس قائد رحمت " نماینده درود و ازنا در مجلس با اشاره به رشد چشمگیر مصرف مواد مخدر در کشور و شیوع آن میان نوجوانان زیر ۱۸ سال، گفت: متاسفانه کشور ما در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و حمل مواد مخدر از مسیر افغانستان به کشورهای اروپا و آمریکا کشور ما را درگیر کرده است.

وی با بیان‌اینکه در راستای مبارزه با موادمخدر در کشور شهدا و جانبازان زیادی داده‌ایم، تصریح کرد: برای آنکه دنیا سالم بماند و اثرات منفی موادمخدر به حداقل برسد، هزینه‌های اقتصادی زیادی پرداخت شده است.

قائد‌ رحمت، افزود: دنیا باید برای مبارزه با موادمخدر تلاش کند، چرا که این معضل با یک یا دو کشور حل شدنی نیست، بنابراین باید سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اروپایی و آمریکایی روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنند.

وی، اضافه کرد: ایران همواره یک‌تنه تلاش خود را برای مبارزه با این مسئله در منطقه می‌کند و بعضی از کشورها در این مسئله آنطور که باید همکاری لازم را با کشور ما ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه موادمخدر همواره در دنیا قربانی می‌گیرد و سبب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود، گفت: این معضل در کشور آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را فراهم می‌کند و این آسیب‌ها در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر بوده، اما یک مورد نیز برای ما زیاد است، بنابراین آسیب‌های به وجود آمده از مواد مخدر دامنه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه، وجود معتاد در کشور فروپاشی خانوادگی، بیکاری، عدم کارآیی و کارآمدی را فراهم می‌کند، افزود: این کشور نمی‌تواند استقلال سیاسی داشته باشد و همچنین نمی‌تواند به نیروی جوان خود در اداره امور جامعه متکی شود.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: موادمخدر و الکل جامعه را نابود کرده و از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دچار بهم ریختگی و اضمحلال کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه اعتیاد در میان زنان جامعه رشد قابل توجهی داشته، تصریح کرد: در یک مقطع زمانی زنان کم‌ترین میزان مصرف را داشتند ولی در حال حاضر شاهد رشد چشمگیر این معضل در میان آنان هستیم، بنابراین باید یک مدیریت صحیح در این راستا بوجود آید.
این نماینده مجلس با بیان اینکه علت‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌تواند در افزایش رشد اعتیاد تاثیرگذار باشد، افزود: باید مهارت‌های مقابله با این مسئله را به معتادین آموزش داد و دستگاه‌های اجرایی باید به این مسئله حساس باشند.
قائدرحمت با مورد توجه قراردادن درمان معتادین، گفت: باید در بحثپیشگیری اولیه اقداماتی انجام شود و سپس در پیشگیری ثانویه باید کسانی را که درگیر مواد شدند را درمان کرده و سپس پیشگیری ثالثیه را در این امر تحقق بخشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: بعضی از معتادین پس از درمان دوباره لغزش می‌کنند، بنابراین باید مشکلات شخص درمان شده، از جمله، مسکن، اشتغال و ازدواج را حل کنیم و نگاه جامعه نباید به این افراد منفی باشد.

قائد رحمت با بیان‌اینکه همه دستگاه‌ها و متولیان این مسئله در بحثدرمان و سلامت، آموزش عمومی و عالی باید تلاش کنند، تاکید کرد: باید آسیب‌های این معضل مهم را به طور ظریف و دقیق از ابتدا در ذهن کودکان ایجاد کنیم تا با دانش، بینش و شناخت از این مواد انزجار پیدا کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه نوجوانان در گروه دوستی خود سیگار کشیدن را یک نکته مثبت و مسئله مهم تلقی می‌کنند، تصریح کرد: این افراد فکر می‌کنند که با سیگار کشیدن ابراز وجود می‌کنند، بنابراین باید این باور منفی غلط را در جامعه اصلاح کنیم.

قائد رحمت با مورد توجه قراردادن عرضه و تقاضا در مسئله موادمخدر، گفت: ما باید با عرضه موادمخدر در کشور مبارزه کرده و‌ آن را به حداقل ممکن برسانیم و اجازه تولید و عرضه آن را در کشور ندهیم تا این مواد اولیه سنتی به مواد صنعتی و نیمه صنعتی تبدیل نشود.

وی همچنین تاکید کرد: باید میزان تقاضا را کاهش داده و با آموزش مهارت‌های لازم به این افراد میزان مصرف آن را پایین بیاوریم، تا فرد معتاد در پاسخ به موادمخدر جواب منفی داده و خود را در مقابل وسوسه‌های جوانی و نوجوانی حفظ کند.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با آموزش مهارت‌های زندگی و همچنین آموزش مهارت‌های نه گفتن، نوجوانان و جوانان از این مسئله مهم دور شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز