خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار لرستان:

دولت مسئول حفظ حیات صنعت نساجی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۲۴

تنها عامل نجات دهنده صنعت نساجی کشور بعد از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی، تزریق بسته های حمایتی دولت به کارخانجات است. در غیر این صورت به زودی شاهد زوال این صنعت در کشور خواهیم بود.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار لرستان نقش دولت در حفظ حیات صنعت نساجی کشور را کلیدی توصیف کرد و گفت: تنها عامل نجات دهنده صنعت نساجی کشور بعد از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی، تزریق بسته های حمایتی دولت به کارخانجات نساجی است. در غیر این صورت به زودی شاهد زوال این صنعت در کشور خواهیم بود.

«محمد موسیوند» با بیان اینکه کارخانجات نساجی احتیاج مبرمی به حامل های انرژی برای تولید دارند تاکید کرد: اجرای هدفمندی هزینه ی حامل های انرژی را افزایش خواهد داد و با توجه به نقش پررنگ حامل های انرژی در صنعت نساجی، هزینه های تولید به طور چشمگیری افزایش می یابد، از طرفی کاهش قدرت خرید مشتری، جبران هزینه های تولید را سخت تر می کند. در چنین شرایطی، اگر دولت دغدغه معاش کارگران را دارد باید بسته های حمایتی را به کارخانجات تزریق و از این طریق از تعدیل نیروهای کار جلوگیری کند.

وی با اشاره به نحوه اجرای فاز اول هدفمندی گفت: در زمان اجرای فاز اول هدفمندی دولت هیچ کمک هزینه ای به واحدهای صنعتی تزریق نکرد و همین قصور دولت باعثتعطیلی بسیاری از این واحدها و افزایش بیکاری کارگران شد. اگر دولت حاضر نیز از حمایت مالی کارخانجات سر باز بزند آخرین ضربه را به صنعت نساجی کشور وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به حجم بالای محصولات نساجی وارداتی افزود: واردات وسیع محصولات نساجی به داخل، به خودی خود عامل مهمی در رکود نساجی به شمار می آید. در این شرایط تولید کننده داخلی از طرفی با هزینه های بالای تولید روبروست و از طرفی بخشی از بازار گذشته خود را از دست داده است. همه عوامل دست به دست هم می دهند و واحدهای صنعتی و تولیدی را به سمت تعطیلی کامل پیش می برند.

موسیوند افزود: شکی نیست که با اجرای فاز دوم صنعت نساجی بار دیگر با رکود مواجه خواهد شد. تنها فرصت این صنعت برای ادامه حیات، حمایت دولت است که ان هم تاکنون عملی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز