خبرگزاری کار ایران

رییس اداره نظارت بر حیات وحش لرستان

یک قلاده جوجه تیغی تیمار شده در طبیعت لرستان رها سازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۷۱۳

رییس اداره نظارت بر حیات وحش لرستان گفت: یک قلاده جوجه تیغی تیمار شده در طبیعت لرستان رها سازی شد.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش لرستان گفت: یک قلاده جوجه تیغی تیمار شده در طبیعت لرستان‌‌ رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، ˈ علی باباییˈ در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: یک قلاده جوجه تیغی کوچک بعد از چند روز نگهداری و تیمار در مرکز اداره کل و اطمینان از سلامت جوجه تیغی، جهت‌‌ رها سازی به منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد انتقال داده شد.

وی اظهار داشت: پس از انجام اقدامات لازم با همکاری محیط بانان منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد جوجه تیغی در دامان طبیعت زیبای سفید کوه‌‌ رها سازی شد.

وی تصریح کرد: جوجه تیغی جانوری بسیار کوچک از راسته جوندگان همه چیز خوار و از راسته پستانداران حشره خوار است.

وی در ادامه گفت: این حیوان کوچک، ظاهری همانند موش دارد اما از راسته حشره خواران می‌باشد و اغلب زندگی شب زی با رژیم غذایی حشره خواری خو گرفته است و خارهایی بر پشتش دارد که از خود دفاع می‌کند بر خلاف باور عمومی سمی نیستند.

وی افزود: جوجه تیغی در هنگام خطر خود را بصورت گلوله در می‌آورد و در واقع جز مکانسیم دفاعی آن به شمار می‌رود و دشمن اصلی آن جغد‌ها، راسو، روباه، گرگ، گورکن، خدنگ است.

وی اظهار داشت: تغذیه آن نیز حشرات، حلزون‌ها، لارو، مارمولک و تخم پرندگان است که گاهی فرسنگ‌ها از پی غذا راه طی می‌کند.

وی تصریح کرد: اندازه متوسط جوجه تیغی ۲۰الی ۲۵ سانتی متر و دارای حس شامه بسیار قوی است که می‌تواند قربانی خود را از نقاط مختلف تشخیص دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز