خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار لرستان تاکید کرد؛

لزوم ارتباط مستمر بین دانشگاه و بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۲۱۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم ارتباط مستمر بین دانشگاه و بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: این ارتباط می‌تواند در کیفیت و تولید محصولات کشاورزی، غذای سالم و امنیت غذایی نقش مهمی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند در سی و هفتمین دوره معرفی تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی، با بیان اینکه کشاورزان مدافعین امنیت غذایی کشور محسوب می‌شوند، اظهار کرد: به‌واسطه تلاش‌هایی که تا‌بحال انجام شده اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی رخ داده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم به‌ویژه لرستان، استاندار و مدیران تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند تا بتوان گامی در جهت توسعه و پیشرفت استان برداریم و این عقب افتادگی که از دیرباز در لرستان رخ‌ داده جبران شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: آب به عنوان یکی از موضوعات اساسی در حوزه زیرساختی است که در ارتقای بهره‌وری تاثیر شایانی دارد اما متاسفانه لرستان از دیگر مناطق کشور عقب افتاده است.

وی افزود: با وجود اینکه لرستان یکی از استان‌های پر‌آب در کشور محسوب می‌شود اما همچنان در فصول گرم سال با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم. مناطق کویری با کمبود آب روبرو هستند اما در خیلی مسائل از استان‌های پیشروی کشور به حساب می‌آیند.

دالوند با بیان اینکه اکنون تلاش‌های خوبی در شرف انجام است و تقریبا ۸ سد در حال ساخت داریم، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و بارز‌ترین آنها یعنی سد معشوره با تلاش‌های کم‌نظیر استاندار در حال ساخت است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم روان‌آب‌هایی که از لرستان خارج می‌شود را مهار کنیم، در حوزه کشاورزی مشکلی نخواهیم داشت.

معاون استاندار هواشناسی را یکی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی عنوان کرد و با بیان اینکه به دلایل شرایط خاص جغرافیایی و توپوگرافی منطقه بارها با قطعی ارتباط مواجه می‌شدیم، گفت: سامانه رادار پیشرفته هواشناسی در لرستان با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

وی لازمه ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی را آموزش دانست و افزود: روش‌های مدرن و دانش‌های علمی جدید در دانشکده‌های کشاورزی می‌تواند باعث ارتقای بهره‌وری در این حوزه شود.

دالوند بر لزوم ارتباط مستمر بین دانشگاه و حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: این ارتباط می‌تواند در کیفیت و تولید محصولات کشاورزی، غذای سالم و امنیت غذایی نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز