خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان خبر داد؛

راه اندازی تالار بورس منطقه‌ای در اتاق بازرگانی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۵۰

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: مقدمات راه اندازی "تالار بورس" در استان فراهم شده و تا پایان مهرماه جاری جلسه نهایی آن با حضور مسوولان ارشد بورس کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد خاکی روز شنبه - هشتم مهرماه - در جلسه هیات نمایندگان اتاق لرستان با محوریت بررسی تامین مالی شرکت ها از بازار سرمایه اظهار داشت: مکاتبات لازم با صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره امور مالیاتی استان انجام شده است تا شرکت هایی که حداقل ظرفیت برای پذیرش در بورس را دارند، معرفی شوند.

وی افزود: شرایط این شرکت ها تا قبل از نشست با مسوولان ارشد بورس کشور بررسی می شود و در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در اواخر ماه جاری، بدون اینکه در نوبت قرار بگیرند ، پذیرش آنها در بورس مورد قبول واقع خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان اضافه کرد: راهکارهای تامین مالی فقط منابع پولی نیست ، بلکه منابع کارگشای دیگری از جمله اوراق مشارکتی بورس وجود دارد که می تواند به واحدها و فعالان اقتصادی کمک کند.

خاکی یادآور شد: راه اندازی تالار بورس منطقه ای در اتاق بازرگانی لرستان پیگیری و با وجود اینکه مجوز صرافی برای استقرار در بانک ملی اخذ شده اما اقدامات لازم برای اخذ مجوز صرافی بخش خصوصی در محل اتاق نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: بخش خصوصی تامین مالی را از طریق بانک ها پیگیری می‌کند، اما مواقعی فشار مضاعف بر بانک‌ها در بخش‌های دیگر، موجب پرداخت وام‌های تکلیفی و انحراف بالای تسهیلات می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان اظهار داشت: در نتیجه این اقدام، بانک ها با محدودیت منابع مواجه و نمی توانند منابع مورد نیاز فعالان اقتصادی واقعی را به موقع و به اندازه تامین کنند.

خاکی اختلال در انجام کار بخش خصوصی، ناتمام ماندن طرح ها و مشکل در بازگشت به موقع تسهیلات را از آثار این امر برشمرد و ادامه داد: تمام این موارد بررسی و آسیب شناسی و از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بورس ایران دعوت شده است تا اواخر مهرماه جاری با حضور در لرستان، نسبت به پذیرش برخی شرکت های استان همکاری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز