خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی لرستان:

سیاست‌های انبساطی و انقباضی بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۹۵۸

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: سیاست‌های انبساطی و انقباضی در بانک مرکزی و فراز و نشیب‌هایی در پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، محمد خاکی در دیدار با رئیس شعب بانک ملی لرستان با اشاره به سیاست‌های انبساطی و انقباضی در بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات واحدهای اقتصادی، اظهار داشت: طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات، فرصت‌های فعالان اقتصادی را از بین می‌برد که از بانک‌ها انتظار می‌رود در وضعیت موجود، با متقاضیان تسهیلات همراهی کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات حوزه اقتصادی، عدم پرداخت تسهیلات مورد نیاز در زمان مورد انتظار است، به نحویکه مدت‌زمان بررسی و روند پرداخت تسهیلات بسیار طولانی و این موضوع ممکن است فرصت‌های به دست آمده برای فعالان اقتصادی را از بین ببرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان ادامه داد: بخش خصوصی به دنبال تامین مالی فعالان اقتصادی از طریق منابع قانونی غیربانکی است، چراکه در برخی موارد با فشار زیاد روی بانک‌ها، ممکن است منابع در محل خود مصرف نشده و جنبه تکلیفی پیدا کند.

خاکی یادآور شد: انحراف تسهیلات بانکی در صورت هزینه در بخش دیگر افزایش می‌یابد و در چنین شرایطی فعالان حوزه اقتصاد به هدف و مقصود خود نمی‌رسند.

مدیر امور شعب بانک ملی لرستان نیز با بیان اینکه این بانک همدل و همراه با طرح‌ها و پروژه‌های دولتی و فعالان اقتصادی است، گفت: این بانک، واحدهای تولیدی را حمایت می‌کند و ۶۲ درصد فعالیت‌های اقتصادی را در استان بر عهده دارد.

غلامحسین کریمی با بیان اینکه تمام منابعی که در لرستان جذب می‌شود، آزاد است، افزود: بیش از ۵۰ درصد این منابع به سمت تسهیلات تکلیفی تحقق پیدا کرده و متاسفانه ۲۰ تا ۲۵ درصد منابع استان در بحث مطالبات است بنابراین تسهیلات باید به تولیدکننده واقعی پرداخت شود، چراکه منجر به اشتغال پایدار و افزایش سرمایه در استان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز