خبرگزاری کار ایران

مدیر مخابرات منطقه لرستان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی اتصال فیبرنوری نیروگاه برق آبی رودبار به شهر شاپورآباد الیگودرز

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۱۰۵

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: عملیات اجرایی فاز دوم اتصال فیبرنوری نیروگاه برق آبی رودبار به شهر شاپورآباد الیگودرز با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش ایلنا، نبی الله شمسی فر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مزایای پروژه فیبر نوری مسیر شاپورآباد به سد رودبار تأمین ارتباط پایدار فیبر نوری برای سد رودبار است، اظهار داشت: فاز دوم این طرح با اعتباری بالغ‌ بر ۸۰ میلیارد ریال و به طول ۴۱ کیلومتر در حال اجرا است تا یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور در این بخش به طور کامل اجرا شود. 

وی افزود: از مزایای این طرح می‌توان به فراهم شدن زمینه اتصال تمام صنایع و واحد‌های تولیدی و متقاضیانی که امکان سرمایه‌گذاری در این مسیر را دارند به شکل فیبرنوری اشاره کرد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: کل این پروژه به طول بیش از ۷۰ کیلومتر با همکاری وزارت ارتباطات و اداره کل ict استان و از محل اعتبارات توسعه خدمات اجباری در مناطق محروم uso و با کمک وزارت نیرو در حال اجرا است.

شمسی فر با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت‌های پایدار ارتباطی برای توسعه هر منطقه، گفت: از مهمترین مزایای اجرای این طرح می‌توان به امکان اتصال سایت‌های تمامی اپراتورها به فیبر نوری، فراهم شدن زیرساخت لازم برای ارتقای تکنولوژی آنها برای ارایه خدمات اینترنتی با کیفیت مناسب، امکان اتصال روستاهای مسیر به شبکه فیبر نوری و رفع محدودیت‌های شبکه های رادیویی موجود و پایداری ارتباطات آنها در شرایط خاص و نامساعد جوی و همچنین امکان واگذاری و اتصال همه متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه به شبکه‌های فیبر نوری و دسترسی آسان و کیفی به شبکه اینترنت اشاره کرد.

وی با اشاره به فراهم شدن بستر ارتباطات امن و پایدار برای نیروگاه برق آبی رودبار لرستان در شهرستان الیگودرز، عنوان کرد: در راستای اجرای این پروژه شهر بزنوید تیتکان به شبکه فیبر نوری سراسری متصل و مردم از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز