خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد شهید لرستان:

بانک‌ها باید پاسخگوی تعلل در پرداخت وام اشتغال ایثارگران باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۹۳۱

مدیرکل بنیادشهید وامور ایثارگران لرستان گفت: بانک‌ها به عنوان متولی در زمینه عدم پرداخت وام‌های اشتغال بنیاد شهید، فرزندان شهدا و ایثارگران لرستان، باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام  هبت الله هاشمی" در نشست  خبری با اصحاب رسانه استان با انتقاد از عملکرد بانک‌های متولی تسهیلات اشتغال فرزندان ایثارگر، اظهار کرد: بانک‌هایی که در این زمینه متولی هستند، مدیون بوده و باید پاسخ‌گو باشند، چرا که بودجه و اعتبار آن فراهم بود و با وجود تصویب دولت و مدیریت ارشد و معاونت اقتصادی استانداری لرستان، اما جز ۲ بانک سپه و دی، دیگر بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات نداشتند.

وی افزود: وام فرزند آوری برای خانواده ایثارگران ۲ برابر است همچنین برای رفاه حال والدین شهدا، انجام اقدامات لازم به منظور دریافت تسهیلات، در بستر سامانه اینترنتی انجام می‌شود اما بانک های عامل به دلایل مختلف در پرداخت تسهیلات به خانواده ایثارگران کوتاهی کردند.

مدیرکل بنیادشهید وامور ایثارگران لرستان گفت : پارسال چهار هزار مکاتبه برای تبدیل وضعیت شغلی خانواده های ایثارگران و شهدای استان انجام گرفت و ۳۱۵ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در ادارات استخدام شدند.

وی با بیان اینکه جانفشانی شهدا موجب حفظ و استقلال کشور شده است ادامه داد: ۱۱۴ گلزار شهدا در لرستان وجود دارد که ۱۱۳ مورد بازسازی شده و تنها گلزار شهدای خرم‌آباد با یکهزار و ۲۰۰ شهید و ۷۰ درصد پیشرفت تا مهرماه و برگزاری کنگره شهدای استان بازسازی خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: برگزاری مطلوب کنگره شهدای استان کمترین اقدام در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا است که در این راستا کنگره ملی شهدا، همایش ملی آسیب های اجتماعی و راهکارها و چالش ها همچنین جشنواره بین‌المللی موسیقی "نواحی مهر"، امسال در لرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی در جشنواره موسیقی لرستان حضور خواهند داشت همچنین تاکنون ۱۵۷ مقاله ملی و بین‌المللی به دبیرخانه همایش ملی آسیب‌های اجتماعی در استان ارسال‌ شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یادمان ۵۲ شهید جاوید الاثر در گلزار شهدای استان جانمایی شده و جانمایی یادمان ۱۶ شهید غریب استان نیز در دستورکار قرار دارد ادامه داد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور همواره بر توجه به خانواده شهیدان تاکید فراوان دارند از طرفی لرستان، جزو استان‌های دارای بیشترین شهید امنیت است که نشان از ولایت مداری مردمان این خطه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز