خبرگزاری کار ایران

راهبر نهاد مردمی رسالت مطرح کرد:

ایجاد ۵٠ هزار کسب و کار خرد و خانگی/ پرداخت وام اشتغال ١٠٠ میلیونی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۳۶۹

راهبر نهاد مردمی رسالت تاکید کرد: تسهیلات اشتغال تا سقف 100 میلیون تومان یکی از خدمات بخش‌های نهاد مردمی، رسالت است که این وام کف ندارد و هر فرد بر اساس نیاز خود تا سقف 100 میلیون تومان می‌تواند وام دریافت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حسین‌زاده در نشست خبری امروز با بیان اینکه برای کاهش نرخ بیکاری، تقویت کسب و کارهای خرد و خانگی بسیار حائز اهمیت است، گفت: نهاد مردمی رسالت متشکل از بانک قرض‌ الحسنه رسالت، انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی، گروه توسعه کارآفرینی ثمین و... با بهره‌گیری از توانمندی مردم و با خلق الگوی توسعه اجتماعی رسالت اقدام به ایجاد اشتغال خرد و پایدار در بسیاری از نقاط کشور کرده است.

وی ادامه داد: نهاد مردمی رسالت چندین زیرمجموعه از جمله انجمن کارآفرینی انجمن اجتماعی، شرکت پردازش اطلاعات (مالک سامانه مرآت)، دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت و سامانه فروش، گروه توسعه و کارآفرینی ثمین، شرکت دانش بنیان فرداپ و... دارد که با مجموعه این سامانه‌ها و زنجیره تولیدِ ارزش به دنبال ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی هستیم.

راهبر نهاد مردمی رسالت با تاکید بر اینکه این الگو تماماً ایرانی، اسلامی و بومی است، اظهار داشت: نهاد مردمی رسالت به دنبال این است تا با این زنجیره ارزش، بستری برای رشد کسب و کارهای خانگی، افزایش تولید و عرضه محصول و همچنین تامین منابع مالی و تامین مواد اولیه در یک بستر و سامانه باشد.

حسین‌زاده با بیان اینکه در این الگوی ایرانی، اسلامی رشد کسب و کار خرد خانگی، اصولی حاکم است که ستون فقرات این نهاد مردمی محسوب می‌شود، یادآور شد: همیاری اجتماعی، اعتماد اجتماعی سازگار با فرهنگ بومی کارآفرینی اجتماعی و در نهایت رفاه و رسالت اجتماعی از جمله رویکردهای نهاد مردمی رسالت در بحث توسعه کسب و کارهای خانگی است.

وی افزود: هیچ یک از این عوامل زنجیره ارزش و مراحل توسعه کسب و کار خرد و خانگی وابستگی به دولت ندارد و از بیت‌المال ارتزاق نمی‌کند. تمام بخش‌های نهاد مردمی رسالت، خودگردان است و نیاز به بودجه دولتی ندارد.

راهبر نهاد مردمی رسالت با بیان اینکه این زنجیره ارزش و سامانه‌های ایجاد کسب و کار تامین منابع مالی، تامین مواد اولیه، تولید و فروش محصول فراتر از یک مبادلات کالا و خدمات است، تصریح کرد: هدف ما ایجاد و توسعه کارآفرینی اجتماعی است تا تمام مردم بتوانند با عزت نفس به صورت شرعی، آسان و ارزان کسب و کار خرد و خانگی را راه‌اندازی کنند.

به گفته حسین‌زاده، در این فرایند موضوع هر خانه یک کارخانه، هر عضو یک مربی (به معنای مهارت‌افزایی) و ارتقاء سواد اینترنتی را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نهاد مردمی رسالت 5000 نفر کارکنان موظف دارد و 14 سامانه اختصاصی فعال است و در حال حاضر 25 هزار کانون همیاری اجتماعی در این ساز و کار راه‌اندازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: این مجموعه پنج میلیون عضو دارد و از اواسط سال 99 تا پایان امسال 700 میلیارد تومان تبادل کالا در این سامانه‌ها و زنجیره ارزش صورت می‌گیرد.

راهبر نهاد مردمی رسالت درباره پرداخت وام اشتغال ابراز داشت: تسهیلات اشتغال تا سقف 100 میلیون تومان یکی از خدمات بخش‌های نهاد مردمی، رسالت است که این وام کف ندارد و هر فرد بر اساس نیاز خود تا سقف 100 میلیون تومان می‌تواند وام دریافت کند.

حسین‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر 2000 نفر رهیاب و راهنما در سطح کشور برای یاری رساندن به مردم در جهت ایجاد مشاغل خرد و خانگی فعال هستند.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر میزان پرداخت وام اشتغال از سوی بانک قرض الحسنه رسالت بیان کرد: تاکنون 93 هزار میلیارد تومان در قالب پنج میلیون و 300 هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به افراد و متقاضیان وام پرداخت کرده‌ایم که بر اساس گزارش‌ها 500 درصد این تسهیلات صرف ایجاد مشاغل خرد و خانگی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز