خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد؛

ایجاد پانزدهمین اندیشکده استانی مرکز پژوهش‌های مجلس در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۰۴۵

استاندار لرستان گفت: پانزدهمین اندیشکده استانی مرکز پژوهش‌های مجلس به منظور تحول اساسی در روند حل مسائل و مشکلات استان در دانشگاه لرستان تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در دیدار با معاونین و مسئولان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروزه تصمیم گیری بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های علمی و بی‌نیاز بودن از پژوهش و تحقیقات علمی و تجارب نخبگان یک ضعف اساسی در جامعه است.

استاندار لرستان با انتقاد از وجود فاصله بین دستگاه‌های اجرایی و تحقیقات دانشگاهی گفت: در حال حاضر بهترین تحقیقات و مقالات مختلف در قفسه دانشگاه‌ها بدون استفاده قرار دارند که می‌توان به مقالات و تحقیقات اندیشمندان مختلف و اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها اشاره کرد.

وی افزود: باید تلاش کنیم که این ظرفیت‌های اساسی در کنار هم قرار گیرند و فاصله بین آنها کم شود.

 زیویار تصریح کرد: با توجه به اینکه تشکیل این سیستم بدون ایجاد ساختار جدید و به دور از تحمیل هزینه مضاعف به دولت است، راه اندازی شعبه استانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‌تواند گامی موثر باشد تا از ساز و کار و بروکراسی متوقف کننده خارج شویم به همین جهت تا حد امکان به ایجاد این مرکز کمک خواهیم کرد و این موضوع شدنی است.

 استاندار لرستان در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان از نظر فکری با دانشگاه فاصله چندانی نداریم ابراز امیدواری کرد: از آنجا که در این موضوع ظرفیت های علمی مورد نظر است، با راه‌اندازی تشکیلات استانی در دانشگاه لرستان ارتباط تنگاتنگی بین مدیران استانی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیش از گذشته برقرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز