خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان خبرداد؛

ایجاد 120 فرصت شغلی برای زنان بی سرپرست در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۳۶۵

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: ۱۲۰ فرصت شغلی برای زنان بی‌سرپرست استان ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، فریبا ولی‌پور در جلسه شورای اداری لرستان که در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری استان برگزار شد، اظهارکرد: براساس سند تحول دولت سیزدهم در حوزه بانوان هفت ماموریت برای دفاتر بانوان سراسر کشور تدوین شده که در لرستان به شکل ابتکاری این ماموریت‌ها تحت عنوان هفت کارگروه کسب وکار پایدار، کسب و کار جمعیت، زیست‌عفیفانه، تحکیم بنیان خانواده، حقوق و مسئولیت‌های بانوان، نشاط اجتماعی و الگوی زن مسلمان را با هفت دستگاه که ارتباط ویژه و بیشتری با این کارگروه‌ها داشتند آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه در کارگروه کسب و کار پایدار سه میلیارد و ۷۵ میلیون تومان از سوی معاونت زنان دفتر ریاست جمهوری به منظور اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار اختصاص یافته است، گفت: همچنین با حمایت از ۱۸ کارآفرین استانی ۱۲۰ فرصت شغلی برای زنان بی‌سرپرست ایجاد شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۶ از سوی استاندار لرستان خبر داد و افزود: این اعتبار در اختیار دفتر امور بانوان قرار گرفته و ۲۵۰۰ بانوی دارای گواهی مهارت جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند.

ولی‌پور افزود: همچنین یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان نیز برای تسهیلات ضروری مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان اظهار کرد: ۸۰۰ نفر از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند با همکاری دفتر اجتماعی استانداری، کمیته امداد امام لرستان و دفتر امور بانوان حمایت و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی شدند.

وی گفت: همچنین تفاهم‌نامه همکاری با فنی‌وحرفه‌ای لرستان به منظور آموزش رایگان و ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ زن بدسرپرست و بی‌سرپرست استان با محوریت شهرستان دلفان انجام شده است.

ولی‌پور گفت: اجرای توانمندسازی اقتصادی بانوان بهبود یافته از اعتیاد با حمایت معاونت امور زنان ریاست جمهوری، ایجاد قرارگاه حمایت از جمعیت و خانواده، پیگیری واگذاری زمین و تسهیلات به خانواده‌های واجد شرایط قانون جوان‌سازی جمعیت، پیگیری برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی و پیگیری برای تجهیز مرکز درمان ناباروری جهاد انشگاهی لرستان از جمله اقدامات دفتر امور بانوان لرستان در این مدت ۲۰ ماه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز