خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۴۲ کارگزاری روستایی در لرستان /پوشش رایگان مادران دارای سه فرزند از بیمه اجتماعی کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۸۹۳

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان از فعالیت 42 کارگزار در سطح روستاهای استان خبر داد .

به گزارش ایلنا ، محمدرضا عسگریان در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ، اظهار داشت :  این صندوق در سال ۱۳۸۴ تشکیل و تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال عشایر، ساکنین روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را که در بخش کشاورزی و صنایع دستی شاغل هستند تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعداد جمعیت تحت پوشش این بیمه در استان از سال ۸۴ تاکنون ۹۷ هزار و ۷۳۱ نفر است، اضافه کرد: بیمه‌شدگان با پرداخت حداقل حق بیمه قادر به عضویت هستند، چراکه دولت با پرداخت دو برابری حق بیمه ‌شده از اعضای صندوق حمایت می‌کند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان ادامه داد: سال گذشته ۲۲ هزار نفر در کشور از تسهیلات بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر برخوردار شده‌اند.

عسگریان اظهار کرد: از این تعداد به ۳۶۰ نفر در لرستان وام‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلیون ریالی پرداخت شده است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان در ادامه صحبت‌هایش از تحت پوشش بیمه‌ای رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد حق بیمه این افراد توسط دولت پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده خواهد شد، بیان کرد: براین اساس مادران خانه‌دار غیرشاغل روستایی و عشایری که سه فرزند و بیشتر دارند می‌توانند تحت پوشش رایگان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار بگیرند.

عسگریان همچنین  با بیان اینکه نوع کار صندوق به شکل کارگزاری مدنظر قرار گرفته است، گفت: هم‌اکنون ۴۲ صندوق کارگزاری در لرستان فعالیت می‌کنند، این کارگزاری‌ها با ارائه خدمات بیمه‌ای به روستاییان و عشایر، موظف به خدمت‌رسانی در تمام نقاط استان هستند که تابحال نیز موفق عمل کرده‌اند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان با اشاره به آمار فوتی‌های تحت پوشش این بیمه در سال گذشته بیان کرد: طی این مدت در استان ۲ هزار و ۴۵۵ فوتی داشتیم، تعداد از کارافتاده‌ها ۲۵۲ نفر و میزان بازنشسته‌ها یک‌هزار و ۵۱۰ نفر بوده است.

وی نقش فرمانداران، بخشداران، دهیاران و ائمه جماعت را در جذب جامعه هدف بسیار مهم دانست و گفت: یکی از سیاست‌های حمایتی این صندوق به حمایت از نخبگان عشایری و روستایی اختصاص دارد تا مهاجرت در میان این قشر صورت نگیرد بنابراین پیشنهاد داده‌ایم تا با ارائه طرحی، افراد تحصیل‌کرده مقطع ارشد به بالا را به صورت بورسیه تحت حمایت قرار دهیم.

عسگریان گفت: همچنین ورزشکارانی که در بازی‌های کشوری مقام اول را کسب کنند تا یک سال و در رده‌های جهانی به مدت ۱۵ سال به صورت رایگان تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز