خبرگزاری کار ایران

نخبگان و استعدادهای بر‌تر بیمه می‌شوند

کد خبر : ۱۵۹۲۲۴

«شیوه نامه و نحوه ثبت نام افراد مشمول این بیمه بزودی اطلاع رسانی خواهد شد. / فارغ التحصیلی و اشتغال به کار تمام وقت نخبگان و استعداده‌های بر‌تر از دیگر شروط استفاده از این بیمه است.»

بر اساس تفاهم نامه مشترک بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نخبگان و استعدادهای بر‌تر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان «بیمه تکمیلی سلامت نخبگان» و «بیمه بازنشستگی دوره تحصیلی» قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا،، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در تشریح جزئیات این دو خدمت جدید گفت: ‌ این بیمه مربوط به برگزیدگان نخبه و استعداد بر‌تر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان است که در آن بیمه تکمیلی کاملی به‌صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

ستاری تصریح کرد: بیمه تکمیلی سلامت شامل بیمه پایه و تکمیلی(خدمات بیمارستانی و کلینیک و پاراکیلینیکی…) به شرط پویایی و احراز سایر شرایط مصرح در قوانین و آیین نامه‌های بنیاد و با معرفی بنیاد از اردیبهشت ماه سال‌جاری با همکاری سازمان بیمه سلامت به نخبگان و استعدادهای بر‌تر اعطا می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: شیوه نامه و نحوه ثبت نام افراد مشمول این بیمه بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: بیمه بازنشستگی دوره تحصیلی با هدف جذب و نگهداشت نخبگان و استعدادهای بر‌تر داخل و خارج از کشور و به شرط احراز پویایی اجرا می‌شود و بر اساس شیوه نامه‌ای که توسط بنیاد ملی نخبگان تهیه شده و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید، دوره تحصیلی دانشگاهی با اعمال ضرایبی به عنوان سابقه بیمه برای نخبگان محاسبه خواهد شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلی و اشتغال به کار تمام وقت نخبگان و استعداده‌های بر‌تر از دیگر شروط استفاده از این خدمت جدید بنیاد ملی نخبگان محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز