خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

هنر معلمی از بهترین امتیازات جامعه بشری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۱۱۶

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هنر معلمی از بهترین امتیازات جامعه بشری است، بنابراین کمال افراد مدیون معلمان است.

به گزارش ایلنا، رضا عزتی روز سه شنبه - نوزده اردیبهشت - در آیین تکریم از معلمان نمونه استانی اظهار کرد: سند تحول بنیادین در دولت سیزدهم به مرحله اجرا درآمده است و گفتمان تحولی و فرهنگ تحول آفرینی در تمام سطوح آموزش و پرورش لرستان اجرایی خواهد شد همچنین استقرار مدیران اثربخش، کارآمد و مسئولیت پذیر از دیگر برنامه‌های سند راهبردی تحول بنیادین است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه مدارس در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی افزود: مدرسه در افق ۱۴۰۴ مرکز ثقل برنامه ریزی و سیاست گذاری‌ها است چراکه اصلی‌ترین واحد تحول و نوآوری به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه مدرسه؛ خانه تحول است ادامه داد: توجه به اهداف تعلیم و تربیت، تفکر محور کردن دانش آموزان و توجه به خلاقیت مهم است همچنین دست توانای معلم چشم انداز آینده را ترسیم می کند و علم، روش تفکر، رفتار و اخلاق آموزی را به انسان ها می‌آموزد.

عزتی با تاکید براینکه هنر معلمی بهترین امتیاز جامعه بشری است، گفت: معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و ندای فطرت را در فضای عالم طنین انداز می‌کند بنابراین کمال افراد مدیون معلمان است.

وی بیداری انسان‌ها را رسالت معلمان برشمرد و با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری بیان کرد: عبور از گردنه‌های دشوار بدون توجه به آموزش و پرورش امکان پذیر نیست و بر این اساس سرمایه گذاری در تعلیم و تربیت هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرایی شدن طرح رتبه بندی فرهنگیان ادامه داد: این طرح در دولت سیزدهم سه ماهه جمع آوری شد و همانگونه که نگاه مقام معظم رهبری به سمت آموزش وپرورش است دیگر مسئولان نیز باید به دستگاه تعلیم و تربیت توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز