خبرگزاری کار ایران

انجام ۷۶ هزار بازرسی بهداشتی از کارگاه‌های لرستان /معرفی ۱۹۵ واحد متخلف به دادگاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۱۰۵

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از انجام ۷۶ هزار بازرسی از کارگاه‌های این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا ، مریم کوشکی در همایش استانی روز جهانی کار و بهداشت حرفه‌ای در لرستان با بیان اینکه  موضوع سلامتی فقط سلامت جسمی نیست بلکه سلامت روحی، اجتماعی و معنوی نیز دارای اهمیت است ، اظهار داشت :شعار امسال «سلامت برای همه با پزشکی خانواده» انتخاب شده است که طبق آن سلامت برای همه گروه‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود که محیط‌های کاری و کارگران نیز جزئی از آن‌ها هستند.

وی افزود: در مراکز جامع سلامت همکاران در محیط‌های کاری به بررسی ابعاد سلامتی می‌پردازند.

کوشکی با بیان اینکه مخاطراتی که در محیط کار داریم باعث ایجاد مشکل می‌شوند، عنوان کرد: در هر گروه سنی و شغلی مخاطراتی وجود دارد که از جمله آن‌ها، بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و سرطان‌ها هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پیشگیری از این بیماری‌ها به سبک زندگی سالم بر می‌گردد که توسط گروه‌های مربوطه است آموزش داده می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های گروه بهداشت حرفه‌ای، گفت: معاینات پزشکی گوناگون برای همه کارکنان، برنامه‌های مربوط به حفاظت فنی و ایمنی کارگران، ایجاد امکانات درمانی و اورژانس طب کار و برنامه‌های مربوط به تغذیه کارگران از جمله این فعالیت‌ها است.

کوشکی با اشاره به اینکه مجموعاً ۲۷۱ نیروی بهداشت حرفه‌ای شاغل در استان لرستان داریم، عنوان کرد: این افراد در معاونت بهداشت، ستاد مرکز بهداشت شهرستان‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانجات و بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، از ۱۸ هزار و ۶۲۷ کارگاه و واحد کاری، در مجموع ۷۶ هزار و ۱۶۴ بازرسی و پیگیری توسط گروه‌های بهداشت حرفه‌ای صورت گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عنوان کرد: همچنین برای پنج هزار و ۲۶ واحد کاری اخطاریه بهداشتی صادر شده، ۱۹۵ واحد معرفی به دادگاه و ۲۱ واحد پلمب و به بقیه هشدار داده شده است.

کوشکی در مورد برنامه‌های بهداشت کشاورزی نیز، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، به ۷۸ درصد کشاورزان آموزش‌های بهداشتی داده شده و ۱۷۹ واحد کشاورزی نیز بهسازی شده است.

وی گفت: شاخص‌های ما در حوزه بهداشت حرفه‌ای از میانگین کشوری بالاتر است و تلاش داریم تا این شاخص‌ها باز هم افزایش یابند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز