خبرگزاری کار ایران

تثبیت هزار و ۳۱۴ هکتار اراضی از غیر ملی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۵۷۳

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی لرستان گفت: بیش از یک هزارو ۳۱۴ هکتار به عنوان اراضی غیر ملی ( مستثنیات) در استان تثبیت شده است.

به گزارش ایلنا ، بهرام میر دریکوند در جلسه کمیسیون رفع تداخلات استان اظهار کرد: تعداد ۱۰ فقره پلاک به میزان تقریبی ۹ هزار و ۶۷۷ هکتار مربوط به شهرستان های ، رومشکان ، بروجرد ، دلفان، خرم آباد، الیگودرز در این جلسه رفع تداخل مطرح ،بررسی و تعیین تکلیف شد.

وی افزود :در این کمیسیون تعداد ۱۰پلاک از اراضی استان به مساحت بالغ بر ۹ هزار و ۶۷۷هکتار مطرح شد که تعداد ۲ پلاک برای بررسی بیشتر به جلسه بعدی موکول شد.

میر دریکوند افزود: در نهایت تعداد ۸ پلاک به مساحت کل هفت هزارو ۶۸۵ هکتار از اراضی ملی و غیرملی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت میزان ۶هزار و ۳۴۲هکتار به عنوان اراضی ملی و بیش از یکهزار و ۳۴۳هکتار به عنوان اراضی غیرملی (مستثنیات) تثبیت شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان نیر در دومین جلسه کمیسیون رفع تداخلات استانی، بیان کرد: اجرای طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی از مزایای زیادی برخوردار است و با تعیین تکلیف وضعیت مالکیتی اراضی، به تثبیت مالکیت زمین‌های زراعی و باغی و در مجموع به پایداری کشاورزی کمک می‌کند.

سید عماد شاهرخی گفت: تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی از طریق پیشبرد طرح حدنگاری و رفع تداخلات برکات و ثمرات زیادی را به همراه دارد که از جمله آنها باید به تعیین تکلیف وضعیت مالکیت زمین‌های زراعی، کاهش پرونده برای رسیدگی به دستگاه قضایی، جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و پایداری فعالیت‌های کشاورزی اشاره کرد.

دومین جلسه کمیسیون رفع تداخلات استان به ریاست سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان وبا حضور بهرام میردریکوند مدیر امور اراضی استان ، و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز