خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان :

توسعه اقتصادی واجتماعی هر جامعه ای مستلزم تروج فرهنگ تعاون است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۵۸۲

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : برای توسعه اقتصادی واجتماعی هر جامعه ای مستلزم ترویج فرهنگ تعاون ، همکاری وهمیاری است.

به گزارش ایلنا ، علی جهانی روز یکشنبه - بیست یک اسفند - در هفدهمین جشنواره امتنان از تعاونی های برتر لرستان با بیان اینکه فرهنگ همکاری و تعاون از گذشته در بین پدران ما بوده است ، اظهار داشت : فرهنگ همکاری و همیاری از زمانهای بسیار دور در میان مردم ما بوده و این فرهنگ همان تعاون است که با استفاده از جمع و مشارکت در کارها یا با خانواده و یا با دوستان منجر به موفقیت در بسیاری از امور می گردد که امروز این فرهنگ در میان ما ضعیف شده است و مستلزم کار و تلاش جمعی هستیم .

وی با شاره به وضعیت تعاونی های استان ، افزود : در لرستان 6 هزار و 63 شرکت تعاونی در بخشهای مختلف اقتصادی به ثبت رسیده که 50 درصد این تعاونی ها در استان غیر فعال هستند یعنی حدود 3 هزار شرکت که اگر این تعاونی به چرخه تولید بازگردند اشتغال بسیاری برای مردم استان ایجاد می شود .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه دغدغه اصلی دولت و مردم اشتغال است ، بیان داشت :با تفاهم نامه هایی که وزارت کار با صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون ، بنیاد علوی ، استانداری منعقد شده تسهیلاتی به شرکتهای تعاونی پرداخت می شود تا اکثر این شرکتهای تعاونی به چرخه تولید بازگردند .

جهانی به برگزاری هفدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان اشاره کرد و بیان داشت : 74 شرکت تعاونی در گرایشهای مختلف اقتصادی در این جشنواره ثبت نام کرده اند که پس از برسی های بعمل آمده توسط کارشناسان سه تعاونی توانستند شاخصها و امتیازات لازم را به دست آوردند و به عنوان تعاونی های برتر لرستان معرفی و تجلیل شوند .

وی افزود : در سطح ملی نیز دو شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان دورود و تعاونی سهام عدالت خرم آباد توانستد به عنوان تعاونی های شایسته تقدیر در سطح ملی انتخاب شوند .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز