خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن امضای اولین اطلس طبیعت گردی و پویش کاشت نهال توسط دانش آموزان ازنا

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۴۴۰

همزمان با هفته ملی و روز درختکاری، نخستین اطلس طبیعت گردی و گردشگری شهرستان ازنا طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا ، منصور درویشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ازنا در این مراسم اظهار داشت: این اطلس با هدف معرفی جاذبه های طبیعت گردی و مناطق منحصربه فرد و بازتاب زیباییهای طبیعی در شهرستان تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: این کتاب حاوی  اطلاعاتی از جمله معرفی رودخانه ها، چشمه ها، آبشارها، سدها، غارها، تفرجگاهها و آثار تاریخی و مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست است که به انضمام مسیر طبیعت گردی و نقشه ی پراکندگی پدیده های طبیعی، تهیه و تدوین شده است .

درویشی بیان کرد: این اطلس دارای ۴ نقشه شامل مسیرهای طبیعت گردی، مناطق تحت حفاظت و راهنمای شهر ازنا است که به همراه نقشه توپوگرافی شهرستان ازنا برای نخستین بار تهیه و جهت استفاده ی طبیعت گردان و گردشگران چاپ و منتشر شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ازنا گفت: با رونمایی از این اطلس، گام بزرگی در راستای ترغیب طبیعت گردان و معرفی مطلوب جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان برداشته شده است.

 محمد رضا فاتحی فرماندار  شهرستان ازنا ، ضمن تقدیر از زحمات پرسنل محیط زیست و اشاره به اهمیت موضوع درختکاری در جهت حفاظت از محیط زیست و عرصه های حفاظت شده و تاکید نسبت به موضوع کاهش آلاینده ها و توسعه ی صنایع  و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال ،به ارائه راهکارهایی پرداختند.

در ادامه این مراسم طی آیین رونمایی از اطلس طبیعت گردی وگردشگری از مولفان این مجموعه و عاملین اجرایی برنامه تجلیل شد و سپس از دانش آموزانی که آثارشان در مسابقه با محوریت و موضوع "درختکاری" برگزیده شناخته شده بود ،با اهدای تندیس و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

در انتهای برنامه،مراسم کاشت نهال در محوطه شرکت فروآلیاژ به شکل نمادین توسط مسؤلان محترم و دانش آموزان عزیز برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز