خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل دهکده طبیعت قزوین:

دهکده طبیعت قزوین پناهگاه حیوانات آسیب دیده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۲۴۱

مدیرعامل دهکده طبیعت قزوین گفت: دهکده طبیعت یکی از مراکزی است که پناهگاه حیوانات آسیب دیده است و به دلیل فعالیت‌ها و اقداماتی که در این راستا انجام داده شده است به عنوان برترین مرکز نگهداری حیوانات کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اصغر حبیبی در بازدید خبرنگاران از دهکده طبیعت گفت: در دهکده طبیعت باراجین 60 گونه جانوری در مجموع هفت هکتار وجود دارد و این مجموعه نخستین اکوپارک گردشگری، آموزشی و تحقیقاتی در سطح کشور است.

مدیرعامل دهکده طبیعت قزوین ادامه داد: در این مرکز آموزش برای کودکان و دانش آموزان و آزمایش‌های ژنتیک برای تکثیر حیوانات در حال انقراض ایران،  از حیوانات آسیب دیده و مصدوم هم مراقبت می‌شود.

وی عنوان کرد: برای نگهداری حیوانات در این مرکز در ماه یک میلیارد تومان هزینه می‌شود که تمام آن از طرف شهرداری پرداخت می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از طرفی به دلیل شیوع کرونا فروش بلیط کاهش پیدا کرده بود که البته باتوجه به بهبود شرایط این آمار درحال افزایش است و در ایام نوروز در روز حدود پنج هزار نفر از دهکده طبیعت بازدید داشتند.

وی بیان کرد: تلفات حیوانات دهکده طبیعت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 85 درصدی داشته است؛ البته باید توجه داشت که تلف شدن حیوانات ممکن است به علل مختلف باشد و پیش از این نیز چنین مواردی وجود داشته و مختص سال گذشته نیست.

حبیبی ادامه داد: گروه دامپزشکی دهکده طبیعت هم خدمات دامپزشکی ارائه می‌دهند و تمام تصمیماتی هم که اتخاذ می‌شود از طریق نظر کارشناس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز