خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان در مراسم روز درختکاری:

سلامتی و تندرستی در گرو حفظ طبیعت و توسعه سرسبزی است

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۸۴۲

استاندار هرمزگان در مراسم روز درختکاری با حضور مدیر کل منابع طبیعی هرمزگان، شهردار بندرعباس، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گفت:سلامتی و تندرستی در گرو حفظ طبیعت، ارتقا طبیعت و توسعه سرسبزی است و باید تلاش کنیم طبیعت را حفظ کنیم .

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی افزود: درختکاری یکی از مولفه‌های مهم برای حفظ طبیعت است و باید همه تلاش کنیم در این ایام درخت بکاریم زیرا درختکاری به زندگی سالم کمک می کند.

وی گفت: امروزه توسعه و پیشرفت شهرها سبب آسیب به طبیعت و تخریب طبیعت شده است که باید برنامه‌هایی برای ترمیم طبیعت تدوین شود و اقداماتی برای جبران خسارت به طبیعت برنامه ریزی شود.

استاندار هرمزگان افزود: درختکاری یکی از سنت های مردم ایران است و مردم هرمزگان نیز به خوبی از این سنت دیرینه حفظ و حراست می کنند .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز با اشاره به مسائل زیست محیطی ،گرد و غبار و ریزگردها به عنوان عوامل تخریب کننده طبیعت گفت: یکی از راهکارهای برای حفظ تعادل اکولوژیکی و استمرار طبیعت برای نسل های آینده ، جلوگیری از تخریب طبیعت و حفظ و توسعه طبیعت است که درختان نماد طبیعت هستند.

امید ذاکری افزود:  تولید 60درصدی اکسیژن توسط پوشش گیاهی نشان از اهمیت طبیعت است و باید آلودگی توسط فعالیت های انسانی را به حداقل برسانیم .

وی گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا ، در هفته منابع طبیعی نهال ها برای کاشت در اراضی کشاورزی و باغات به روستاییان تحویل داده می شود که استمرار درختکاری و جنگلکاری داشته باشیم .

 مدیر کل منابع طبیعی  و آبخیزداری هرمزگان گفت: در هفته منابع طبیعی 50 هزار اصله نهال در سراسر استان تا پایان هفته با هدف فرهنگ سازی کاشته می شود.

ذاکری افزود:امسال نهالکاری  در حوزه های آبخیزداری که پروژه های صندوق توسعه ملی  احداث شده است کاشته می شود و نهال های چند منظوره مانند کنار ،گاروم زنگی ،جم و کرت محلی ایجاد می شود.

وی گفت: امسال  50 هزار هکتار جنگل کاری دست کاشت داشتیم و تاکنون  9 میلیون اصله حرا و چندل نیز در اراضی جزر و مدی کاشته شده است .

15 تا 21 اسفند هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است .

امروز با حضور استاندار، شهردار بندرعباس، مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس حدود هزار اصل نهال جم و گارم زنگی در کوهستان پارک پنجعلی کاشته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز