خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان تاکید کرد؛

لزوم نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در همه شئون زندگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۹۶۷

استاندار لرستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در همه شئون زندگی نهادینه شود و این مهم باید در سرلوحه امور قرارگیرد.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با بیان اینکه  لازم است بین مناسبت های مختلف دینی و مذهبی ارتباط برقرار کنیم  اظهار داشت :  اصل و اساس این ارتباط رویکرد کمال گرایانه بوده که در اذهان مردم ایران ایجاد شده است.

وی به لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در امور زندگی اشاره کرد و افزود: اگر می خواهیم در مورد یک مناسبت خاص برنامه ریزی کنیم ، نهایت اوج آن را مد نظر قرار دهیم و از الگوهای مناسب استفاده کنیم.

استاندار لرستان ولایت‌پذیری را وجه مشترک تمام شهدا دانست و گفت: درس اطاعت از ولی فقیه را باید از شهدا بیاموزیم وحاج قاسم سلیمانی و شهید عجمیان شهدایی هستند که در نقطه اوج درجه انسانی قرار دارند و سرفصل  ایثار و شهادت را به مردم تداعی می کنند.

وی با بیان اینکه تمام مناسبت های ملی، مذهبی قابل احترام هستند افزود: مناسبت های انقلاب اسلامی با دیگر مناسبت های دنیا قابل قیاس نیستند و با توجه به اینکه استکمالی نگاه کردن از خصوصیات ممتاز فرهنگ غنی شیعه است در اوج اهمیت قرار دارند.

زیویار یادآورشد: برخی از مناسبت ها مثل عاشورا و اربعین  به قدری عظیم هستند که حتی رهبران نهضت های دیگر همچون گاندی،ماندلا و جوامع دیگر نیز به پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار ارادت دارند و در مقابل این همه عظمت سر تعظیم فرود می آورند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در راستای ترویج هر چه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت باید تبیین و فرهنگ سازی نیز در سرلوحه امور قرار گیرد ، گفت: به این منظور لازم است دستگاه های اجرایی  اقدام های لازم به منظورگرامیداشت روز شهید را انجام دهند و تبیین اساسی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

زیویار به اهمیت جهاد تبیین اشاره و بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: ایثار و شهادت باید به نحوی تبیین شود که برای تمام مردم دنیا الگو باشد و به این منظور باید ظرفیت های فرهنگی، مذهبی و دینی را به خوبی تبیین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز