خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی شهردار اصفهان:

میراثفرهنگی ناملموس در اصلاح سبک زندگی موثر است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۸۷

فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب اصفهان در حوزه باورهای مذهبی و دینی نیز از میراثفرهنگی ناملموس هستند که باید به جهانیان معرفی شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: زمانی که به حوزه میراثفرهنگی ناملموس ورود پیدا می‌کنیم، متوجه می‌شویم به غیر از میراثفرهنگی ناملموس نظیر عید نوروز و سفره هفت سین که ثبت جهانی شده‌اند، شب یلدا، چهارشنبه سوری، تئاترهای آیینی، تعزیه، ورزش پهلوانی، شاهنامه فردوسی، ردیف‌های موسیقی، مهارت‌های صنایع دستی، فرهنگ امور خیریه، وقف و نذر، ضرب المثل، نقالی، پرده خوانی، واقعه عاشورا نیز از میراثفرهنگی ناملموس کشور ایران هستند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب اصفهان در حوزه باورهای مذهبی و دینی نیز از میراثفرهنگی ناملموس هستند که باید به جهانیان معرفی شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان تصریح کرد: حوزه میراثفرهنگی ناملموس بسیار وسیع است و این میراثدر اصلاح سبک زندگی نقش موثری دارند.

وی با اشاره به اهمیت میراثناملموس افزود: لهجه اصفهانی که شناسنامه اصفهانی هاست از دیگر میراثفرهنگی ناملموس است که نباید از بین برود و باید برای حفظ آن تلاش شود.

جمالی ن‍ژاد با بیان اینکه اولین اجلاس زنان با محور نقش موثر زنان در احیا حفظ، ترویج و انتقال بین نسلی میراثفرهنگی ناملموس ۱۷ مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این حوزه برنامه‌های متنوعی نه تنها برای چهار روز، بلکه برای دو سال پیش بینی شده است.

مشاور عالی شهردار اصفهان اذعان داشت: در حوزه گردشگری تنها به میراثملموس توجه کرده‌ایم و میراثفرهنگی ناملموس را به فراموشی سپرده‌ایم، در حالی که میراثفرهنگی ناملموس ضریت ماندگاری گردشگر در اصفهان را افزایش می‌دهد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه فرهنگ اسلام ایرانی میراثگرانبهایی را به جا گذاشته است که دوام و قوام هویت فرهنگی ایرانیان را ضمانت می‌بخشد، بیان کرد: فرهنگ و تمدن ایرانی به همراه فرهنگ و تمدن اسلام بر دیگر فرهنگ‌ها تاثیر گذار بوده و ما باید از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برقراری صلح و دوستی مهم‌ترین پیام اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس در اصفهان است، خاطر نشان ساخت: هدف شهرداری اصفهان به عنوان نهادی عمومی و غیر دولتی، جریان سازی در حوزه میراثفرهنگی ناملموس است و شهروندان باید حمایت کنند و مصداق‌های می‌راق فرهنگی ناملموس که به فراموشی سپرده شد است را مطرح کنند تا بتوانیم این میراثرا تبلیغ و باززنده سازی کنیم.

مشاور عالی شهردار اصفهان یکی از آثار مهم برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس را توسعه گردشگری عنوان کرد و گفت: شادابی و نشاط که احیای میراثفرهنگی ناملموس به همراه می‌آورد از دیگر دستاوردهای برگزاری این اجلاس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز