خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان:

بیش از ۲۱ هزار کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۰۲۰

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: بیش از ۲۱ هزار کارگر ساختمانی ، ۲۰۵ باربر و ۶۶۶ خادم مساجد نیز تحت پوشش این نهاد هستند.

به گزارش ایلنا، منوچهر گودرزی روز پنجشنبه - بیست بهمن - در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۱۵۱ کارگاه فعال استان تحت پوشش این نهاد می باشد و حق بیمه، بیمه شدگان این واحدهای کارگاهی از طریق کارفرمایان پرداخت می شود ، اظهار داشت : بیش از ۲۳۴ هزار بیمه شده اصلی و افراد تحت پوشش و ۸۳ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دادند که با احتساب افراد تبعی آنان حدود ۷۶۶هزار نفر از جمعیت استان زیر چتر حمایتی این بیمه قرار دارند.

وی افزود: ماهانه حدود ۱۳ میلیارد تومان صرف تعهدات کوتاه مدت و بیمه بیکاری به بیمه شدگان استان می‌شود که با احتساب پرداخت ۴۲۲ میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران، به طور متوسط تامین اجتماعی لرستان بیش از ۴۳۵میلیارد تومان در ماه برای تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت هزینه می‌کند.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه کارفرمایان استان حدود ۶۸۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار هستند عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی برای انجام به موقع و به هنگام تعهدات خود نیازمند دریافت مطالبات خود کارفرمایان و تامین منابع موردنیاز برای ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران است.

گودرزی گفت: بیش از ۲۱ هزار کارگر ساختمانی ، ۲۰۵ باربر و ۶۶۶ خادم مساجد نیز تحت پوشش این نهاد هستند.

وی در خصوص طرح های ویژه بانوان گفت: در قالب این طرح زنان خانه دار، دانشجویان و دختران می توانند تحت پوشش تامین اجتماعی قراربگیرند و نرخ های ۱۲درصد، ۱۴ و ۱۸ درصد را انتخاب کنند که برگرفته از قوانین و مقرارت مشاغل آزاد است.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان اظهار داشت:افراد متقاضی عقد قرارداد با ورود به سامانهes.tamin.ir نرخ مورد نظر را انتخاب، نسبت به عقد قرارداد بصورت غیرحضوری اقدام و پرداخت ها را به همین ترتیب انجام دهند بنابراین هیچگونه نیازی به مراجعه حضوری به سازمان تامین اجتماعی و یا کارگزاری ها نیست.

گودرزی ادامه داد: چنانچه این افراد تحت پوشش والدین خود باشند می توانند خدمات درمانی این سازمان را دریافت کنند و نیازی به پرداخت هیچگونه سرانه درمانی نیست.

وی عنوان کرد: از دیگر طرح های تحولی سازمان تامین اجتماعی ارایه خدمات بصورت الکترونیکی و غیرحضوری می باشد که تاکنون ۴۰ نوع خدمت بصورت غیرحضوری آماده سرویس دهی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: پرداخت کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، تقاضای بازنشستگی و درخواست صدور مفاسا حساب، رویت بیمه و بدهی ها و اعتراض به بدهی های برآوردی بصورت غیرحضوری به مشترکان تامن اجتماعی ارایه می شود.

وی اظهار داشت: همچنین در راستای روانسازی فرآیند خدمات و جلب رضایتمندی هر چه بیشتر مخاطبان سازمان، هفت واحد کارگزاری در شهرستان های خرم آباد ، بروجرد، دورود ، الیگودرز و کوهدشت طی سال های اخیر ایجاد و خدمات قابل توجهی به مراجعان عرضه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز