خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران:

۷۰ درصد بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور است/ ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۱۱۱

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران گفت: تعداد برقراری بازنشستگی در ۱۰ سال گذشته برابر با همه سال‌های گذشته است و به عبارتی ۴۵ درصد از بازنشستگی ما پیش از موعد است و ۷۰ درصد در مشاغل سخت و زیان آور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن فلاح در یازدهمین اردوی آموزشی، تفریحی و سیاحتی و زیارتی کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان مازندران در مشهد مقدس اظهار کرد: در تامین اجتماعی اعتقادی داریم و ما کارکنان سازمان را حرم‌ می دانیم و یاد گرفتیم که اصل امانت داری اصل مهم پذیرفته شده و آرمان در سازمان و اعتقاد عملی ما است.

وی افزود: ما امانتدار شما هستیم و یکی از رکن های اصل سه جانبه گرایی، بازنشستگان هستند و کارگر شما کارگران هستیم. 

 مدیر کل تامین اجتماعی مازندران گفت: برای رفاه حال شما بازنشستگان و کارگران و بهره‌مندی از آنچه در سازمان اندوخته‌اید، تلاش داریم و باید گفتمان متقابل و در شأن و منزلت بازنشسته داشته باشیم.

به گفته فلاح، کارفرمایان به عنوان کارآفرین که بخش اعظمی از منابع درآمدی سازمان را برعهده دارند و مطابق قانون بخشی از درآمد خود را به عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند، ارزشمند هستند که اگر این‌ پرداختی‌ها نباشد، به تعهدات ۱۶ گانه خود عمل نخواهیم کرد.

وی افزود: در بحث بیمه شدگان اجباری، توافقی، اختیاری و... را داریم و خدمتگزار مردم شریف و کارگران هستیم و باید تعهدات خود را بدرستی به جامعه هدف ارائه کنیم.

 مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی به جامعه هدف درمان است، یادآور شد: دومین تولید کننده درمان و اولین خریدار درمان کشور هستیم و در کنار نواقصی که وجود دارد تلاش داریم تا مشکلات برطرف و بهترین و مطلوب ترین خدمات ارائه شود.

وی گفت: ارائه خدمت به جامعه هدف مهمترین وظیفه ما است و در بازنشستگی پیش از موعد که از بدو تاسیس سازمان از سال ۵۴ تاکنون خدمات ارزشمندی ارائه داده و ۱۰ سال  گذشته تعداد برقراری بازنشستگی برابری می کند با همه سال‌های گذشته و به عبارتی ۴۵ درصد از بازنشستگی ما پیش از موعد است و ۷۰ درصد در مشاغل سخت و زیان آور است.

فلاح بیان داشت: دو سال بعد از اولین بازنشستگی کارفرما باید محیط کار را بهسازی کند اما آیا این اتفاق رخ داده‌ است؟ متاسفانه نه و اینجاست که اصل سه جانبه گرایی کمک می کند تا اموال سازمان محفوظ بماند و شما به داد ما می رسید. 

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران گفت: باید با جهاد تبیین مورد تاکید رهبری، امید را به جامعه برگردانیم و تا قبل از انقلاب تنها ۲۰ درصد از جمعیت ما تحت پوشش انواع بیمه ها بودند و انروز بالغ بر ۷۰ درصد جمعیت کشور تحت بیمه های مختلف هستند که مطلوب ما نیست و از این‌ مقدار ۵۳ درصد سهم سازمان تامین اجتماعی است و ماموریت ها مختلف و متنوع است و با توجه به شرایطی که در تمام استان‌ها و مازندران وجود دارد باید با کمک شما دوستان برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز