خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی لرستان:

مناسب‌سازی محیط زندگی معلولان ارتباط مستقیمی با توانمندسازی آنها دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۲۹۰

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: مناسب‌سازی محیط زندگی معلولان ارتباط مستقیمی با توانمندسازی آنها دارد

به گزارش ایلنا، همایون عمودی‌زاده در دیدار با معلولان و خانواده‌های آنها در کوهدشت، با بیان اینکه، فضاهای عمومی بر اساس تساوی حقوق شهروندی به همه شهروندان از هر گروه و طیفی تعلق دارد، بیان کرد: بسیاری از گروه‌های اجتماعی به دلیل نبود شرایط مناسب‌سازی، امکان استفاده از این محیط‌های عمومی را ندارند.

وی افزود: همچنان که همه آحاد جامعه باید بتوانند به صورت آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌ها و اماکن عمومی، معابر شهری، مراکز تفریحی و تجاری، مراکز درمانی، هتل‌ها و ادارات دولتی تردد کنند و از تمام حقوق اجتماعی خود برخوردار باشند، فراد دارای معلولیت نیز باید نیز از این فرصت اجتماعی بهره ببرند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه مناسب‌سازی محیط زندگی معلولین ارتباط مستقیمی با توانمندسازی آنها دارد،  تصریح کرد: با مناسب‌سازی محیط زندگی معلولین می‌توان شرایط و امکان استقلال، خودباوری، خوداتکایی آنان را فراهم کرد.

عمودی زاده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ضرورت مناسب‌سازی گفت: بیش از یک میلیون و سیصد هزار معلول در کشور وجود دارد که معلولین جسمی و حرکتی بیشترین آمار را در بین آنها به خود اختصاص داده‌اند و معلولین ذهنی در رتبه دوم قرار دارند.

وی با بیان اینکه با این تفاسیر بین ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت کشور را افراد کم توان جسمی و حرکتی و معلولان تشکیل می‌دهند، افزود: جانبازان، معلولان مادرزادی، معلولان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی و سوانح رانندگی بخشی از جامعه معلول کشور را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: همچنین سالمندان ۲۰ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و نیز از گروه‌هایی هستند که فعالیت و حضور حداکثری آنها در اجتماع نیازمند ایجاد فضاهای مناسب و دسترس پذیر است.

عمودی زاده با بیان اینکه عدم اجرای مناسب‌سازی در مکان‌های عمومی و ادارات دولتی گناهی نابخشودنی است و عدم مشارکت اجتماعی معلولین، جانبازان و سالمندان را به دنبال دارد، گفت:  یکی از مهم‌ترین فضاهایی که عدم مناسب‌سازی آن می‌توانند افراد کم‌توان و دارای معلولیت را با مشکل رو به رو کند  و مانع حضور جدی آنها در جامعه شود سرویس‌های بهداشتی اماکن است.  لذا ضرورت دارد تمامی موارد پیرامون مناسب‌سازی سرویس بهداشتی برای افراد دارای  معلولیت و سالمندان رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز