خبرگزاری کار ایران

ارکانی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

لزوم معرفی هرچه زودتر گزینه پیشنهادی وزارت کار/ در پایان ماه پنجم سال هنوز افزایش حقوق بازنشستگان مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۷۴۹

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مشخص نیست سرپرست فعلی وزارت کار به عنوان وزیر معرفی خواهد شد یا فرد دیگری قرار است معرفی شود، این فضای بلاتکلیفی بیش از همه برای مردمی که مخاطب و جامعه هدف این وزارتخانه هستند و برای مدیران در بحث مدیریت مجموعه و اقداماتی که مربوط به جامعه هدف وزارتخانه است، لطمه وارد می‌کند.

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تاخیر در معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شاید از نظر بسیاری از کسانی که مجموعه‌های مختلف دولتی را می‌شناسند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین وزارتخانه در دولت باشد به این خاطر که این مجموعه موضوعات مختلف جامعه و مردم را از بدو تولد، حمایت‌های اجتماعی از زوج‌های جوان و تازه ازدواج کرده تا حوزه بازنشستگی در تامین اجتماعی و پرداخت مستمری به بازماندگان بازنشسته متوفی در شمول دایره مأموریت‌ها و وظایف و خدمات خود دارد.

وی ادامه داد: در واقع مباحث و موضوعات مهمی همچون اشتغال، کارآفرینی، بهزیستی، تولید، تامین اجتماعی، بیمه، بازنشستگان همگی در حوزه ماموریت‌های این وزارتخانه هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مشکلات ماه‌های اخیر در حوزه بازنشستگان، اظهار داشت: حتی اخیراً بحث بازنشستگان به یک مسئله تبدیل شده است، درگذشته مباحثی همچون همسان‌سازی و این‌ها برای حقوق بازنشستگان مطرح بود اما اخیراً به جایی رسیده‌ایم که ماه پنجم سال دارد تمام می‌شود اما هنوز درصد افزایش حقوق بازنشستگان مشخص نیست.

ارکانی در ادامه اظهار داشت: خب این وزارتخانه با این اهمیت طبیعی است که باید خیلی زودتر از این‌ها بحث معرفی وزیرش تعیین تکلیف شود. آقای زاهدی وفا هم که الان سرپرست هستند چون وزیر نیستند در مجلس امکان اینکه تذکر و سوال داشته باشیم نیست و موضوعات این حوزه را نمایندگان به خود رییس جمهور تذکر می‌دهند. از سوی دیگر در این دوره سرپرستی خیلی فضای ارتباط و تعامل خاصی هم با نمایندگان برقرار نشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مشخص نیست که سرپرست فعلی به عنوان وزیر معرفی خواهد شد یا فرد دیگری قرار است معرفی شود، این فضای بلاتکلیفی بیش از همه برای مردمی که مخاطب و جامعه هدف این وزارتخانه هستند و برای مدیران در بحث مدیریت مجموعه و اقداماتی که مربوط به جامعه هدف وزارتخانه است، لطمه وارد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز