خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون لرستان؛

اهدای خون در استان لرستان بیش از ۱۹ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۰۱۲

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت : اهدای خون در این استان در نه ماهه سال جاری ۱۹.۶۶ درصد افزایش یافته است .

به گزارش ایلنا ، علی سوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۴۳ هزار و ۶۸۴ نفر در پایگاه‌های انتقال خون استان پذیرش شده‌اند که در مقایسه با ۳۵ هزار و ۷۵۹ نفر مدت مشابه در سال گذشته ۲۲.۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: در این مدت از مجموع  افرادی که خون اهدا کردند ۱۸ هزار و ۳۱۹ نفر اهدا کننده مستمر بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۶۲ درصد افزایش داشته است همچنین از این تعداد ۳۳ هزار و ۱۲۱ نفر مرد و ۳ هزارو ۴۵۰ نفر زن بودند.  

وی از افزایش ۱۹.۶۶ درصدی خونگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در نه ماهه سال گذشته ۳۰ هزار و ۵۶۰ واحد خون اهدا شده است که این آمار در ۹ ماهه امسال به ۳۶ هزار و ۵۷۱  واحد خون رسیده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه میزان اهدای خون آقایان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۹.۹ درصد رشد داشته است، بیان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌ و ترویج فرهنگ اهدای خون در شش ماهه اول امسال شاهد رشد ۲۵.۵ درصدی اهدای خون بانوان در پایگاه‌های انتقال خون استان بودیم به طوری که عدد خونگیری این قشر از ۲هزار و ۷۴۹  واحد خون  ۹ ماهه امسال گذشته به ۳ هزار و ۴۵۰ واحد خون در امسال افزایش یافته است.

سوری گفت: در این مدت توزیع خون در مراکز درمانی ۲۲ هزارو ۴۶۴واحد خون بوده  که در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته ۴.۲۳  درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز