خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

مراکز کارآفرینی و مهارت های کسب کار در لرستان ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۳۷۵

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت :در راستای مشاوره ، نیاز سنجی و آموزش های لازم برای متقاضیان مراکز مارآفرینی و مهارت های کسب و کار در استان ایجاد می شود.

حشمت اله معتمدی در گفت گو با ایلنا با بیان اینکه یکی از اولویت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان نیاز سنجی آموزشها در راستای بازار کار است ، گفت : یکی ازمهمترین برنامه های آموزشهای این اداره کل در بلند مدت ، ابتدا شناسایی نیاز های بازار کار  و آموزش مهارت بنیان برای متقاضیان با هدف ایجاد اشتغال در استان است .

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان با اشاره به تعهد آموزش های دولتی و خصوصی در استان در سال 1400 ، اظهار داشت : در سال گذشته مراکز آموزشی این اداره کل در سطح استان 2 میلیون 740 هزار نفر ساعت آموزشهای مهارتی در بخش دولتی و در بخش آموزشگاه های آزاد  3 میلیون 50 هزار نفر ساعت آموزش به متقاضیان داده شده است .

وی به آموزشهای تخصصی در محیط واقعی کار اشاره کرد و افزود : طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز در استان اجرایی شده که در این راستان تعداد یک هزار و 200 نفر آموزش دیده اند .

معتمدی در ادامه بر گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و توانمندسازی نیروی کار ماهر در صنایع تاکید گرد و خاطر نشان کرد : طی برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال 1400،تعداد 19 شرکت تولیدی، خدماتی و کارخانه موفق به اخذ مجوز جوار کارگاهی از این اداره کل شدند و امسال نیز یک مجوز در این زمینه صادر شده است .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان به نوسازی ایده‌ها و تغییر سبک آموزشهای قدیمی به نوین را از دیگر اقدامات اولویت دار مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای عنواون کرد و گفت : سه دپارتمان تخصصی کشاورزی در مرکز شماره یک کوهدشت ، دپارتمان ورشو سازی بروجرد و دپارتمان فن آوری اطلاعات در شهرستان خرم آباد در حال آماده سازی و ایجاد هستند که به زودی در این شهرستانها راه اندازی خواهند شد .

وی در ادامه افزود : در سفر ریاست جمهوری که سال گذشته صورت گرفت 22 میلیارد تومان جهت ایجاد ، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی استان بعه تصویب رسد که 7 میلیارد تاکنون در این خصوص هزینه شده است و مابقی نیز پس از ابلاغ به استان جذب خواهد شد .

معتمدی تعهد آموزشی در سال جاری اشاره کرد و اظهار کرد : تعهد امسال ما به 4 میلیون و190 هزار نفر ساعت افزایش پیدا کرده است که اگر بخواهیم به این تعهدات عمل کنیم باید از تمام ظرفیت ها مراکز آموزشی بخش دولتی و خصوص ی استفاده کنیم و با تمهیداتی که صورت گرفته تقریبا تمام کارگاههای ما به صورت دو شیفت فعال شده اند .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان در پایان گفت : 18 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی و 400 مرکز آموزش یا آموزشگاههای آزاد تحت نظر این سازمان در سطح استان فعالیت می کنند .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز