خبرگزاری کار ایران

پاکسازی زمین در مناطق گردشگری ۱۱ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۹۶۵

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای توجه به سلامت محیط زیست و عملگرایی به شعار زمین پاک با همکاری کمپین جهانی Let’s do it اقدام به اجرای برنامه پاکسازی محیط زیست کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، افزایش تغییرات اکولوژیک، پیچیدگی های رشد اقتصادی و تلاش در جهت انطباق فعالیت های مالی با این تغییرات، به نحوی که بتوان با استفاده از مزایای گسترده و رو به رشد فناوری اطلاعات در عرصه بانکداری به تلفیق مناسبی از اقتصاد و جلوگیری از تاثیرات مخرب فناوری بر اکوسیستم و اقلیم رسید، از زمینه های مورد توجه سال های اخیر صنعت بانکداری می باشد.

در همین راستا، بهبود و حفاظت از محیط زیست به خط مشی تمام فعالیت ها و رفتارها در بیشتر سازمان ها و ارگان‌ها تبدیل شده است. افزایش آگاهی مردم در زمینه کاهش نقش آنها در تخریب محیط زیست، سوق دهی سرمایه گذاری ها به حمایت از صنایع و کسب و کارهایی در زمینه حفاظت از محیط زیست و از همه مهم تر، ذخیره سازی منابع طبیعی برای نسل های آینده، مردم و دولت ها را به سمت ایجاد و ارائه خدمات، محصولات و استراتژی های سبز سوق داده است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز که همواره در راستای حرکت در مسیر بانکداری سبز اقدام به فعالیت‌هایی چون راه اندازی سرویس دریافت صورتحساب از طریق ایمیل، راه اندازی سامانه های افتتاح حساب و درخواست تسهیلات آنلاین، اجرای بایگانی الکترونیکی، افتتاح حساب بدون اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه کرده است، در هفته «منابع طبیعی» و با هدف کمک به بهبود ارتقاء حفاظت از محیط زیست، با همکاری کمپین جهانی Let’s do it، اقدام به پاکسازی زمین از زباله در یازده استان کشور که دارای بیشترین گردشگر هستند کرد.

به این منظور، استان‌های گیلان، مازندران، فارس، البرز، همدان، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، خوزستان و کردستان در این فعالیت همکاری داشتند.

Let’s do it یک جنبش جهانی است که به صورت مستقل و به منظور برقراری ارتباط میان مردم و سازمان‌ها در سراسر جهان با هدف پاکسازی زمین از زباله، کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی، استفاده کمتر ازکیسه های پلاستیکی و معرفی جایگزین‌های مناسب همچون ترغیب استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای، کیسه‌های نانو ون، پاکت‌های کاغذی و کیسه‌های پلاستیکی تجدید پذیر، فعالیت می‌کند.

این پروژه در سال ۲۰۰۸ با ۵۰ هزار داوطلب در کشور استونی آغاز شد و به مرور، کشورهای دیگر با آن همراه شدند و کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در سال ۲۰۱۵ با عضویت در این پروژه اقدام به فعالیت در این زمینه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز