خبرگزاری کار ایران

در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست؛

طرح گردشگری آشوراده به مناظره گذاشته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۷۶۷

مناظره های امسال با موضوعات «ریزگردها و آلودگی هوا»، «اجرای طرح گردشگری در آشوراده» و «بررسی طرح های انتقال آب بین حوضه ای، رودخانه ها، سد سازی ها، تفکر سازه ای و مدیریت آب در کشور» برگزار می شود.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری مناظره‌های مختلف در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: اجرای طرح گردشگری در آشوراده یکی از موضوعاتی است که در این نمایشگاه به مناظره گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد درویش با اشاره به برگزاری مناظره‌های مختلف زیست محیطی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، گفت: در این مناظره‌ها دو طرف موافق و مخالف حضور خواهند داشت، که این مساله موجب بارش فکری برای مخاطبان می‌شود و می‌توانند بعد از بررسی موضوع، نتیجه گیری و قضاوت کنند.

وی ادامه داد: مناظره‌های امسال با موضوعات «ریزگرد‌ها و آلودگی هوا»، «اجرای طرح گردشگری در آشوراده و اینکه آیا اصولا رویکرد باید به سمت تقویت اکوتوریسم در مناطق حفاظت شده باشد یا خیر» و «بررسی طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای، رودخانه‌ها، سد سازی‌ها، تفکر سازه‌ای و مدیریت آب در کشور» برگزار می‌شود.
درویش افزود: همچنین حضور سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر خواهد بود و در روز پایانی نمایشگاه غرفه بر‌تر معرفی و از آن تقدیر می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: موضوع مدارس زیست محیطی نیز مساله مهمی است که سازمان محیط زیست با جدیت پیگیر توسعه آن در کشور است از این رو این بخش نیز در نمایشگاه غرفه مستقلی خواهد داشت و به سوالات افراد در مورد این مدارس و نحوه راه اندازی آن نیز پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۳۱ استان کشور با ایجاد غرفه در این نمایشگاه مهم‌ترین موضوعات زیست محیطی خود از جمله نکات مثبت و منفی را ارائه می‌دهند و شرکت‌های مختلف آخرین دستاوردهای خود را نیز به نمایش می‌گذارند.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه استقبال کشورهای خارجی از نمایشگاه نیز مناسب بوده، گفت: تاکنون حضور نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، روسیه و ژاپن نهایی شده و به احتمال زیاد نماینده‌ای از لبنان نیز حضور خواهد داشت اما هنوز این حضور قطعی نشده است.

گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ۲ تا ۵ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز