خبرگزاری کار ایران

اکبری خبر داد:

تولید ۴۰۰ هزار تن انگور در باغ‌های استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۰۸۹

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با آغاز فصل برداشت انگور، پیش بینی می‌کنیم امسال ۴۰۰ هزار تن انگور از باغ‌های این استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبری روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: این میزان انگور از سطح ۳۱ هزار و ۲۹۸ هکتار باغ‌های انگور در استان برداشت می‌شود.

وی میانگین برداشت این محصول را ۱۳ تن در هر هکتار برآورد کرد و تصریح کرد: بیشترین ارقام تولید شده انگور در باغ‌های استان، رقم بیدانه سفید است.  

اکبری با اشاره به بارش مناسب نزولات آسمانی در سال جاری و همچنین مقابله به موقع با آفات و بیماری‌ها در باغ‌های انگور، افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول در استان نسبت به سال گذشته که خسارت سرمازدگی وجود داشت، افزایش داشته باشد.

وی، مهمترین ارقام انگور را در باغ‌های استان بیدانه سفید و قرمز، عسگری، شاهانی، مهدیخانی، صاحبی، چفته، کندری و یاقوتی ذکر کرد و بیشترین پراکنش باغ‌های این محصول را در شهرستان‌های تاکستان، قزوین و بویین زهرا دانست.

اکبری گفت: استان قزوین از نظر سطح باغ‌های انگور رتبه سوم و از جهت تولید رتبه دوم کشور را دارد.

به گفته این مقام مسئول، سالانه به طور میانگین ۵۰ هزار تن کشمش استحصال می‌شود و رتبه استان در کشور از لحاظ تهیه کشمش اول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز