خبرگزاری کار ایران

بنیادی خبر داد:

۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به کشت کلزا اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۸۲۸

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه ریزی برای توسعه کشت کلزا در سطح ۹ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، تورج بنیادی روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: با توحه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت دانه های روغنی کلزا برای سال زراعی جاری، در استان قزوین برنامه ریزی برای کشت این محصول در سطح ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده که این برنامه کشت کلزا حدود ۱۲ درصد از غلات پاییزه شامل گندم آبی ، و جو آبی را شامل می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده با دفتر دانه‌های روغنی معاونت وزارت جهاد کشاورزی؛ مقدار ۲۶ هزار و ۵۴۷ کیلوگرم از انواع بذرهای کلزا اعم از ارقام هیبرید و ارقام آزاد گرده افشان داخلی وارد استان و در بین شهرستانهای تابعه بر اساس سطوح زیر کشت ابلاغی توزیع شده است .

بنیادی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در بین بهره برداران کلزا کار با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری و آنلاین در حال برگزاری است .

به گفته وی، در سال جاری با  توجه به اهمیت توسعه کشت کلزا؛ تامین بذور با کیفیت با قیمت یارانه ای و همچنین تامین نهاده های مورد نیاز از جمله کود شیمیایی فسفاته و پتاسه بر اساس سهمیه ابلاغی در بین شهرستانها در حال توزیع است.

مدیر زارعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: همچنین با توجه به هماهنگی های انجام شده با مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها و مراکز جهادکشاورزی؛ کارشناسان پهنه ها برای مشاوره فنی در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت به بهره برداران بخش آمادگی لازم را دارند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز