خبرگزاری کار ایران

برداشت جو از مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۷۲۶

از این میزان سطح زیر کشت، ۳۶ هزار و ۸۰۰ هکتار جو آبی و هفت هزار و ۱۰۰ هکتار بصورت دیم کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری حدود ۴۴ هکتار از مزارع استان به زیر کشت جو رفته است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حسن جلیلوند افزود: از این میزان سطح زیر کشت ۳۶ هزار و ۸۰۰ هکتار جو آبی و هفت هزار و ۱۰۰ هکتار بصورت دیم کشت شده است.

وی رقم غالب جو آبی کشت شده در استان را بهمن با ۸۰درصد ذکر کرد و گفت: رقم جو دیم کشت شده نیز آبیدر است.

جلیلوند با توجه به شرایط نامساعد جوی(وقوع پدیده سرمازدگی و خشکسالی) پیش بینی کرد: طی سال زراعی جاری از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۹۲ هزار تن جو در سطح استان برداشت شود.

وی شهرستان بویین زهرا را منطقه عمده تولید محصول جو استان قزوین بر شمرد و ادامه داد: کار برداشت این محصول در سطح استان در منطقه بویین زهرا از نیمه خرداد ماه آغاز و تا اوایل مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تشکیل ستاد برداشت غلات خاطر نشان کرد: شش نفر کارشناس زراعت به منظور نظارت بر ۵۰۰ کمباین بومی و مهاجر به منظور کاهش ضایعات در زمان برداشت گندم و جو جذب و مشغول فعالیت در سطح مزارع استان میباشند.

جلیلوندبه جذب ۸۸ درصدی تسهیلات کاشت و داشت مزارع جو استان قزوین به ارزشی معادل ۸۰ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال اشاره کرد و گفت: تسهیلات مذکور با مشارکت بانک کشاورزی استان و جهت مساعدت در کشت جو و تامین نقدینگی مورد نیاز کشاورزان استان تخصیص یافته است.

به گفته این مقام مسئول؛ برنامه ریزی تولید بذور گندم مورد نیاز کشاورزان به میزان ۲۵۰۰ تن در طبقات پرورشی ۳، مادری و گواهی شده انجام شده است و تسهیلات سرمایه در گردش خرید بذر نیز به مبلغ ۲۸میلیاردریال به پیمانکار تولیدکننده بذر استان پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز