خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان خبرداد:

پرداخت ۹۹ درصد مطالبات کلزاکاران قزوینی

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۱۹۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از پرداخت و تسویه ۹۹ درصدی مطالبات کلزاکاران قزوینی در سال جاری بابت فروش تضمینی محصول خود به دولت خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی اظهار کرد: هزینه صرف شده بابت خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان ۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که از این رقم تاکنون ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به حساب کلزاکاران واریز و تسویه شده است.

معاون جهاد کشاورزی استان افزود: امسال هفت هزار و ۲۶۰ تن کلزا به شکل تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شد.

اسماعیلی با بیان اینکه بیش از ۹ هزار تن کلزا امسال در استان قزوین به تولید رسید، بیان کرد: بخشی از این محصول نیز در بازار آزاد به فروش رسید.

وی با اشاره به نیاز مبرم کشور به دانه های روغنی، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد نیاز کشور به روغن از خارج وارد می شود بنابراین دولت با خرید تضمینی گیاهانی مانند کلزا سعی دارد وابستگی به این ماده خوراکی به خارج را کاهش داده و به توسعه کشت گیاهان روغنی کمک کند.

کلزا از گیاهان دانه دار روغنی بوده و دانه آن دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و همچنین ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست بوده و یکی از منابع اصلی تهیه روغن خوراکی محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز