خبرگزاری کار ایران

معاون سلامت اداره دامپزشکی استان:

تولید خوراک دام و طیور در مراکز پرورش ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۹۵۸

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین تولید هر نوع خوراک دام و طیور را در مراکزی که پرورش می دهند غیرمجاز اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، یداله کلهر گفت: با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده‌های دامی به کشور و لزوم پایش این محموله‌ها بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، تولید هرگونه خوراک دام و طیور در مراکز پرورش ممنوع است و پرورش دهندگان ملزم به دریافت خوراک (غیر علوفه ای) مورد نیاز خود از کارخانجات تولیدی واجد پروانه بهداشتی دامپزشکی شدند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به امکان انتقال آلودگی‌های میکروبی و ویروسی به مزارع پرورش دام و طیور از طریق نهاده‌های دامی افزود: در کارخانجات تولید خوراک واجد پروانه بهداشتی، به دلیل حضور فعال دامپزشک مسئول فنی بهداشتی و نظارت بر اجرای ضوابط قرنطینه‌ای و تولید خوراک بر اساس دستورالعمل‌های بین المللی و همچنین پخت خوراک در دمای بالا، امکان انتقال آلودگی به مزارع پرورش کاهش یافته است و رهگیری محصولات و نهاده‌ها نیز به سهولت انجام می‌شود.

کلهر اظهار کرد: تولید و مصرف خوراک دام در واحد‌های تولیدی زنجیره‌ای و دارای امکانات کارخانجات تولید خوراک که مورد تایید دامپزشکی باشد، بلامانع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز