خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار آبیک خواستار شد؛

لزوم تعیین تکلیف سگ‌های ولگرد توسط بخشداران و شهرداران/ انتقال مستقیم زباله به سایت محمدآباد

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۷۶۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبیک گفت: از بخشداران و شهرداران شهرستان آبیک درخواست می‌شود نسبت به زنده‌گیری و یا اتلاف سگ‌های ولگرد اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی کشاورز کلهر در چهارمین جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک اظهار کرد: زباله شهر آبیک نباید در جایگاه دپو شود بلکه باید به طور مستقیم به سایت محمدآباد انتقال یابد مگر اینکه شرایط بحرانی باشد، خودرو خراب باشد، برف آمده باشد و میزان زباله‌ها در برهه‌ای زیاد باشد و امکان انتقال یک روزه زباله‌ها به سایت مذکور وجود نداشته باشد.

وی افزود: از بخشداران بخش‌های مرکزی و بشاریات شهرستان آبیک و همچنین شهرداران آبیک و خاکعلی درخواست می‌شود نسبت به زنده‌گیری و یا اتلاف سگ‌های ولگرد اقدام لازم را انجام دهند و تدبیری در این زمینه اندیشیده و تعیین تکلیف کنند تا اتفاق ناگواری برای کسی رخ ندهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبیک با تاکید بر کلرزنی آب روستاهای غیرتحت پوشش آب و فاضلاب روستایی و نظارت ویژه در این زمینه ادامه داد: در خصوص بهسازی و ایمن‌سازی منابع آب شهرستان آبیک طی رایزنی با مسئولان آب و فاضلاب روستایی استان قزوین، مقرر شده اعتبارات ویژه‌تر از محل اعتبارات ملی و شهرستانی اختصاص یابد.

کشاورز کلهر اضافه کرد: جمع‌آوری نخاله‌های دسترسی به منابع آبی شهرستان آبیک صورت گرفته  که مانع فرو رفتن شیرابه زباله‌ها به آب‌های زیرزمینی می‌شود.

8 روستای آبیک زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار ندارد

سیروس رجبی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: 98 درصد جمعیت روستایی شهرستان آبیک زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند که در بخش بشاریات تنها حسین‌آبادرضی زیر پوشش این اداره نیست و در بخش مرکزی هم هفت روستا زیر پوشش قرار ندارد.

وی افزود: در روستای طیخور بخش مرکزی پیمانکار آماده شده و شبکه در حال اجراست، خط انتقال روستای کزلک هم انجام شده و چاه روستای کهوان هم حفر شده و وورد به شبکه باقی مانده و مشکل خط انتقال و برق دارد.

این مسئول ادامه داد: روستاهای وندر و حاجی‌آباد فاقد دهیاری بوده و توزیع شبکه اجرا شده و اعتبار زیر پوشش قرار گرفتن  روستای قاضی‌کلایه در کمیته برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده است.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک اضافه کرد: رفع شکستگی لوله‌های آب روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک روزانه  توسط پیمانکاران انجام می‌شود.

رجبی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود 85 درصد روستاهایی که زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار ندارند و فاقد دهیاری هستند، تحت پوشش قرار گیرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز