خبرگزاری کار ایران

حقیقی با ایلنا مطرح کرد:

برگزاری دوره آموزشی و برپایی صبحانه سالم در مهدهای کودک قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۱۰۳

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین از برگزاری دوره آموزشی و برپایی صبحانه سالم در مهدهای کودک خبر داد و گفت: خوردن صبحانه تاثیر بسزایی در رشد جسمی و تامین سلامت روحی کودکان به دلیل پیشگیری از بیماری دارد.

هدی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا در قزوین با اشاره به برگزاری دوره آموزشی و برپایی صبحانه سالم در مهدهای کودک گفت: هدف از برگزاری این برنامه فرهنگ‌سازی در بین کودکان و استفاده از غذای سالم ، بهداشتی، مقوی و حذف فست‌فودها در بین وعده‌های غذایی کودکان خصوصا در مهاد کودک است .

وی با تاکید بر اهمیت تغذیه مناسب برای میان وعده کودکان و انتخاب مواد مغذی با ارزش غذایی کافی افزود: با توجه به اشتغال بانوان و تک فرزندی بیشتر کودکان، امروزه تعداد کودکانی که از خدمات مهدهای کودک استفاده می‌کنند، افزایش یافته است.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر حدود 5 هزار کودک قزوین از خدمات ۱۱۲ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی استفاده می‌کنند.

حقیقی اضافه کرد: ضروری است علاوه بر نهادهای مربوطه والدین نیز نظارت و دقت بیشتری بر برنامه غذایی مهد کودک‌ها داشته باشند.

وی مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز را صبحانه ذکر و تصریح کرد: خوردن صبحانه برای همه افراد به ویژه کودکان در سنین رشد بسیار ضروری است چرا که خوردن یک صبحانه کامل و سالم سبب کاهش احتمال چاقی و اضافه وزن در کودکان، بهبودی خلق و خو و رفتارها و حتی افزایش میزان تمرکز و توجه می‌شود .

این مسئول با اشاره به توزیع یک روزه صبحانه سالم در تمام مهدهای کودک به عنوان طرح آموزشی افزود: کودکان به علت رشد سریع همراه با افزایش هموگلوبین و میزان کل آهن بدن، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کم خونی ناشی از کمبود آهن قرار دارند.

حقیقی مطرح کرد: به همین دلیل توانایی یادگیری در کودکان مبتلا به کمبود آهن کاهش می‌یابد چرا که اکسیژن کمتری به سلول‌ها می‌رسد و اصول تغذیه کودکان باید در مصرف کافی مواد غذایی آهن‌دار متمرکز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز