خبرگزاری کار ایران

سعید احمدزاده در نشست خبری بیان کرد:

پرونده 2 رئیس پیشین ادارات آبیک در جریان است/ جلوگیری از ورود تعدادی از پرونده‌‌ها با اقدامات پیشگیرانه

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۳۶۳

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: یکسری جرایم از سوی روسای پیشین دو اداره از ادارات شهرستان آبیک به وقوع پیوسته بود که برای آنها پرونده تشکیل شده و در جریان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید احمدزاده در نشست خبری با اعضای شورای رسانه و فعالان مجازی شهرستان آبیک اظهارکرد: گرچه امسال با فراز و نشیب‌ها و اتفاقات خوب و بدی در شهرستان آبیک مواجه بودیم اما در راستای پیشگیری از وقوع جرایم، با برگزاری جلسات متعدد شورای پیشگیری اقدامات پیشگیرانه مختلفی در این شهرستان صورت گرفت.

وی افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه می‌توان به مراجعه مالکینی اشاره کرد که پس از چند سال برای أخذ اراضی خود از متصرفان به دستگاه قضایی مراجعه کرده بودند که بخشی از کشاورزان مالکیتشان کمتر از آن بود که تصرف کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: طی برگزاری جلسات با مسئولان ثبت و اسناد، امور اراضی و منابع طبیعی و آبخیزداری، نماینده کشاورزان و شورای روستا و ارجاع موضوع به کارشناسان فصل خصومت شد و طرفین به رضایت رسیدند و پرونده‌ای هم در دستگاه قضایی تشکیل نشد.

پرونده 2 رئیس پیشین ادارت آبیک منتهی به صدور قرار نشده

احمدزاده در این نشست در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که آیا طی امسال مسئولی در شهرستان آبیک تخلفی داشته و پرونده‌ای برای وی تشکیل شده، توضیح داد: یک سِری جرایم از سوی روسای پیشین دو اداره از ادارات شهرستان آبیک به وقوع پیوسته بود که برای آنها پرونده تشکیل شده و در جریان قرار دارد اما هنوز منتهی به صدور قرار نشده است.

وی با اشاره به محورها و راه‌های پرخطر در شهرستان آبیک و شناسایی نقاط پرخطر از سوی اداره راهداری و حمل و نقل افزود: با توجه به وقوع تصادفات در داخل شهر آبیک و محورهای شهرستان آبیک چند مورد پرونده برای روسای ادارات مربوطه تشکیل شده و متهم هستند که با آنها اتمام حجت شده و در صورت عدم ایمن‌سازی راه‌ها رسیدگی و برخورد قضایی لازم صورت می‌گیرد.

بیمارستان شهدای آبیک اسم بیمارستان یدک می‌کشد

این مسئول قضایی در خصوص مطالبه مردم مبنی بر راه‌اندازی بیمارستان شهدای تصریح کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر مشکلات عدیده‌ای در زمینه درمانی در آبیک داشتیم و این شهرستان بالغ بر 100 هزار نفر جمعیت دارد و ازحداقل امکانات بیمارستان شهدا محروم هستند، باید گفت که عزمی از سوی مدیران استانی مرتبط برای راه‌اندازی بیمارستان شهدا ندیده‌ایم که جای ابهام و سوال وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: بیمارستان شهدای آبیک اسم بیمارستان را یدک می‌کشد و ما کمترین امکانات را در این بیمارستان شاهد هستیم و صرفا در حد درمانگاه است و خدمات بیمارستانی، درمانی و بستری هم ارائه نمی‌دهد.

احمدزاده ادامه داد: با توجه به عملکرد ضعیف بیمارستان شهدای آبیک در خدمت‌رسانی بیمارستانی و درمانی به مردم، اسم این بیمارستان که به نام شهدا است، دارد بار منفی پیدا می‌کند و لازم است مسئولان مربوطه با قوت برای راه‌اندازی این بیمارستان عمل کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع راه‌اندازی بیمارستان شهدای آبیک در شورای تامین شهرستان و استان قزوین پیگیری شده اما ابهام محقق نشدن به قوت خود باقی است.

با استعفای دهیار روستای قشلاق موافقت شده است

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: حدود 20 روز پیش بر اساس نظر کمیته انطباق با استعفای دهیار روستای قشلاق موافقت شده که البته وی تا زمان صدور ابلاغ دهیار جدید، به عنوان دهیار ابقا شده و سرپرست نیستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از جمع‌آوری معتادان متجاهر، کارتن‌خواب و پرخطر و انتقال آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان آبیک خبر داد و اذعان کرد: از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده چنین افرادی به مسئولان انتظامی اطلاع دهند تا با جمع‌آوری آنها علاوه بر افزایش امنیت و زیباسازی چهره شهر در ایام نوروز، معتادان جمع‌آوری شده بتوانند در مدت اقامت در کمپ ترک اعتیاد در بازه زمانی مشخص درمان شوند.

احمدزاده با اشاره به انعکاس خبر قتل پیرزن 80 ساله آبیکی توسط فرزند معتادش از سوی یکی از خبرنگاران شهرستان آبیک تصریح کرد: پس از انتشار این خبر، مراجعات مکرر به دادسرا شد و خانواده‌هایی که فرزندان معتاد داشتند خواستار معرفی فرزندان خود به کمپ‌های ترک اعتیاد برای درمان شدند و ظرفیت پذیرش کمپ‌ها حدود 20 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز