خبرگزاری کار ایران

حسن رسولی در گفت‌‌وگو با ایلنا:

افرادی نقش‌آفرینی خود را منوط به حذف رقیب می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۴۴۰

رهبر معظم انقلاب از همه جریان‌ها، گروه‌ها و افرادی که حتی نظام را قبول ندارند درخواست کرده بودند در انتخابات شرکت کنند / برخی از افراد که سابقه روشنی در انقلاب اسلامی ندارند می‌دانند نقش‌آفرینی آنها هنوز منوط به حذف رقیب از افکار عمومی است / جامعه تکصدایی محصولی جز فساد ندارد.

عضو شورای عالی بنیاد ایرانیان تاکید کرد: امروز افرادی که سابقه روشنی در انقلاب اسلامی ندارند نقش‌آفرینی خود را منوط به حذف رقیب می‌دانند و با استفاده از امکانات گسترده‌ای که در دست دارند تلاش می‌کنند این نیت خود را به نام مصالح انقلاب و کشور جلوه دهند.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، پیرامون مساله وحدت و شعارهای انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) در این راستا و اقدامات برخی جریان‌های تندرو در حذف افراد و به حاشیه راندن شخصیت‌های اصیل انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهمترین توانمندی‌های حضرت امام(ره) در راهبری انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت و همراه کردن همه اقشار و صنوف جامعه با یکدیگر بود، امام با این عملکرد توانست در این مسیر همه آحاد ملت را زیر چتر انقلاب بیاورد.

وی با اشاره به یکی از جمله‌های رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه وحدت رمز پیروزی است، اظهار داشت: این شعار هم در انقلاب اسلامی و هم در جنگ تحمیلی به عنوان یکی از اصول و مبنای اصلی توانست دشمن را در همه عرصه‌ها ناکام بگذارد اما متاسفانه در سال‌های آخر دهه ۷۰ از زمانی که اختلافات بین دو جریان اصلی انقلاب یعنی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان امروز، جامعه روحانیت و مجمع روحانیون دیروز تشکیل شد برخی از چهره‌های غیرسیاسی، مسئولانی که وظیفه اصلی آن خارج از حوزه مدیریت سیاسی تعریف شده بود وارد گردونه تحولات سیاسی کشور شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: این مسیر تا جایی پیش رفت که در دهه ۸۰ فردی به صراحت یک جریان سیاسی کشور یعنی اصولگرایان را محور اعلام می‌کند و با چنین اظهارنظرهایی زمینه حذف بال دوم انقلاب یعنی جریان خط امام و اصلاحات در دستور کار قرار گرفت.

رسولی با بیان اینکه محافل و رسانه‌های رادیکال جریان اصولگرا وارد فاز حذف چهره‌ها و شخصیت‌ها شده‌اند، یادآور شد: وجه بارز این قضیه را فارغ از عوامل بروز و ظهور آن در حوادثسال ۸۸ می‌بینید که چگونه جریان رقیب برای حذف چهره‌های اصلاح طلب از این موضوع استفاده کردند.

عضو شورای عالی بنیاد باران اضافه کرد: ما مشاهده کردیم پس از آن روزها فضای سیاسی کشور از سیاست‌ورزی سیاستمداران اصیل اصولگرا و اصلاح‌طلب تهی شد و زمینه برای میدان‌داری بخش تندرو مهیا گشت. اکنون که تقریبا ۴ دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در ایام‌الله دهه فجر و سالروز بزرگترین انقلاب مردمی و شیعی جهان قرار داریم کارنامه عملی گروهی را مشاهده می‌کنیم که برخلاف آرمان‌ها و رسالت امام و انقلاب به دنبال حذف رقیب هستند.

وی با اشاره به برخی از روندهای غیرمتناسب با اصول اساسی انقلاب اسلامی تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم وقتی که پادشاه ۹۰ ساله کشور عربستان فوت می‌کند خطیب محترم نماز جمعه تهران به جای تسلیت، تبریک می‌گوید در شرایطی که دولت بالاترین مقام دیپلماسی خود را برای عرض تسلیت‌گویی به عربستان اعزام کرده است.

رسولی با بیان اینکه در حالی که وحدت یکی از نیازهای اصلی جامعه ما در خارج و داخل کشور است، ابراز داشت: باید تلاش شود شرایطی برای این موضوع مهیا شود.

وی گفت: برخی از شخصیت‌ها تلاش می‌کنند در چارچوب قانون و با هدایت رهبری مساله مهم رفع حصر را پیگیری کنند چنین شخصیت‌هایی توسط آن خطیب محترم «عوضی» خوانده می‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه به نظر من این روندها به مصلحت نظام و کشور نیست، بیان کرد: همچنان که مقام معظم رهبری در انتخابات سال گذشته اعلام کردند ما نیاز به نمایش قدرت ملی داریم و از همه جریان‌ها، گروه‌ها و افرادی که حتی نظام را قبول ندارند درخواست کردند در این نمایش شرکت کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم با دولت باتجربه‌ای که امروز بر سرکار است در آینده شاهد پایان یافتن روند حذف شخصیت‌های ریشه‌دار انقلاب باشیم. همان موضوعی که همیشه مورد تاکید امام راحل بوده است. به طور یقین، پایان دادن به حذف نیروهای ریشه‌دار انقلاب باعثآرامش روح امام راحل، شهدا و خانواده‌های آنها و آحاد ملت خواهد بود زیرا این موضوع همخوانی با مصالح و منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.

استاندار خراسان در دولت اصلاحات تاکید کرد: باید جریان تندرو بداند این نوع حرکت‌ها از اعتبار و منزلت و شخصیت این افراد نزد عموم مردم نمی‌کاهد و تجربه ثابت کرده است این موضوعات روش بسیار ناکارآمدی برای رسیدن به اهداف سیاسی است. من مطمئنم حذف شخصیت‌های ریشه‌دار انقلاب اسلامی در دستور کار اصول‌گرایان اصیلی همچون مرحوم عسگراولادی، مهدوی کنی، ناطق نوری نبوده و نیست زیرا این شخصیت‌ها سوابق روشنی در انقلاب اسلامی دارند و حضور اشخاص مختلف را هر چند مغایر با اصول فکری آنها باشد خلاف مصالح کشور و نظام نمی‌دانند.

رسولی با بیان اینکه اصولگرایان معتدل می‌دانند که جامعه تکصدایی محصولی جز فساد و تباهی نخواهد داشت، عنوان کرد: برخی از افراد سابقه روشنی در انقلاب اسلامی ندارند می‌دانند که نقش‌آفرینی آنها هنوز منوط به حذف رقیب از افکار عمومی است. امروز این افراد با استفاده از امکانات گسترده‌ای که در دست دارند تلاش می‌کنند این نیت خود را به نام‌های مختلف موجه جلوه دهند، اما باید بدانند همانطور که گفتم تجربه ثابت کرده است در این مسیر هیچ گاه موفق نخواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز