خبرگزاری کار ایران

زاهدی بیان کرد:

انسان در طراحی‌های شهری گم شده/پیاده‌راه عامل افزایش روابط عاطفی بین مردم

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۸۹۴

استاندار قزوین گفت: در طراحی‌های شهری فقط حرکت خودروها را لحاظ می‌کنیم و توجه جدی به انسان نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در آیین افتتاح ۹ پروژه شاخص شهرداری قزوین اظهار کرد: زندگی ماشینی به قدری به تفکر و شیوه زندگی تسلط پیدا کرده که شهرها را برای خودرو می‌سازیم و در طراحی‌ها انسان به عنوان موجود زنده دارای روح و روان گم می‌شود.

وی افزود: در طراحی‌های شهری فقط حرکت خودروها را لحاظ می‌کنیم و توجه جدی به انسان نداریم به ویژه در قزوین و سبزه میدان که با آثار تاریخی نفیسی در مجموعه دولتخانه مواجه‌ایم  که سبزه میدان مکمل مجموعه دولتخانه بوده اما توسط ما تبدیل به خیابان و مسیر سواره‌رو شده است.همنوایی معبر با دولتخانه ایجاد کرده است.

استاندار قزوین ادامه داد: شاید برای برخی سوال ایجاد شود که تبدیل مسیری به پیاده راه ممکن است منجر به ترافیک در شهر شود و تاثیر منفی بگذارد که باید گفت اگر مطالعه درستی صورت گیرد به دلیل نوع چینش خیابان‌ها و تلاقی معابر با همدیگر، گاهی ایجاد پیاده راه ترافیک را در بقیه معابر روان می‌کند.

زاهدی اضافه کرد: ممکن است وجود تقاطع ورودی در یک شهر، وجود خودروهای فراوان موجب قفل شدن و گره خوردن ترافیک در شهر شود که تبدیل به پیاده راه از گره خوردن و ترافیک سنگین جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اثر زندگی ماشینی، انسان‌ها خیلی از هم دورشده‌اند و به دلیل آپارتمان‌نشینی مردم ارتباط چندانی با هم ندارند که پیاده راه سبب می‌شود در درون شهر ارتباط افراد با هم بیشتر شود و روابط عاطفی بین شهروندان ایجاد شود.

زاهدی اضافه کرد: سبزه میدان جدای از دولتخانه، می‌تواند تبدیل به جاذبه گردشگری در قزوین شود که تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز