خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بازدید از میدان امام علی(ع):

احیای میدان امام علی(ع) با قدمت ۸۰۰ساله در اصفهان اقدامی ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۶۱

با احیای میدان امام علی(ع) با قدمت ۸۰۰ سال، آثار تاریخی و مذهبی همچون مسجد جامع، بقعه علامه مجلسی، هارونیه نیز احیا شده است.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، اجرای طرح احیای میدان امام علی(ع) را از سوی شهرداری اصفهان قابل تقدیر و مایه افتخار کشور دانست و اظهار داشت: امواج طرح احیای میدان امام علی(ع) بر سایر بافت‌های شهر تا ۲۰ سال آینده تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله دری نجف‌آبادی در بازدید از طرح احیای میدان امام علی(ع) ضمن تشکر از خدمات خالصانه و ارزشمند شهرداری اصفهان گفت: طراحی، مشاوره، نظارت و تشکیل کارگروه‌های طرح احیای میدان امام علی(ع) بسیار قابل تقدیر می‌باشد و این طرح از پروژه‌های به یادماندنی و ماندگار کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه احیای میدان امام علی(ع) با کیفیت بالا به عنوان می‌دانی قدیمی و تاریخی با قدمت ۸۰۰ساله در شهر اقدامی بسیار ارزشمند و زیبا است، اذعان داشت: این طرح از لحاظ تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل تقدیر است و لذا می‌بایست شهرداران و شورای شهرهای کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها به همراه مهندسان و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به احیای بیش از ۱۱ هکتار بافت فرسوده شهر اصفهان با اجرای طرح میدان امام علی(ع) اشاره و تصریح کرد: با احیای میدان امام علی(ع) آثار تاریخی و مذهبی همچون مسجد جامع، بقعه علامه مجلسی، مسجد علی، هارونیه و اتصال بازاربزرگ احیا و تبلور یافته است.
وی احداثزیرگذرهای میدان امام علی(ع) را به منظور انتقال ترافیک و تردد خودرو‌ها به زیر این میدان قابل تقدیر خواند و اظهارداشت: با احیای میدان امام علی(ع) استخوان بندی هسته مرکزی شهر و ستون فقرات اصفهان به عنوان ساختار کالبدی شهر از میدان امام علی(ع) تا پل‌های قدیمی شهر احیا و زنده می‌شود.
دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه امواج طرح احیای میدان امام علی(ع) بر سایر بافت‌های شهر تا ۲۰ سال آینده تاثیر خواهد گذاشت، ادامه داد: این طرح بر ستون فقرات شهر اصفهان از قسمت شمال شرقی تا جنوب شهر ارتباط برقرار می‌کند و به طور حتم نقاط دیگر شهر ساماندهی می‌شود البته همکاری مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
وی اجرای طرح احیای میدان امام علی(ع) را از سوی شهرداری اصفهان قابل تقدیر و مایه افتخارکشور دانست و افزود: با توجه به اینکه اصفهان پایتخت تمدن و فرهنگ است به طور حتم اجرای چنین طرح‌های باشکوهی در دوران انقلاب اسلامی در سایر شهرهای کشور نیز به عنوان الگو اثرگذار بوده و اجرا خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار امیدواری کرد: گام‌های بلندتری در جهت عمران و آبادانی و توسعه شهر اصفهان برداشته شود و به عنوان خدمات ماندگار در دوران انقلاب اسلامی بدرخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز