خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

نوآوری پلیس اصفهان برای کاهش کشته‌های جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۶۲

پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل اینکه با جان مردم سرو کار دارد و می‌تواند در کاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات نقش بسزایی ایفا کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و هوشمند سازی و دانش محوری در این حوزه به طور جدی در دستور کار فرماندهی انتظامی استان است.

ایلنا: ۲۴ ایستگاه ثابت و سیار «امنیت و سلامت» برای کاهش کشته‌های جاده‌ای احداثو راه اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در حاشیه دومین نشست فصلی فرماندهان و روسای پلیس‌های راهور و راه استان اصفهان گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل اینکه با جان مردم سرو کار دارد و می‌تواند در کاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات نقش بسزایی ایفا کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و هوشمند سازی و دانش محوری در این حوزه به طور جدی در دستور کار فرماندهی انتظامی استان است.
سرهنگ «حسین حسین‌زاده» اظهار کرد: با توجه به اینکه در نوروز امسال ۴۷ درصد از کشته‌های جاده‌ای ناشی از واژگونی خودرو به علت عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بود به همین منظور پلیس استان با تشکیل چندین اتاق فکر با حضور اساتید و نخبگان علمی دانشگاه‌ها به این نتیجه رسید که با ایجاد ایستگاه‌های امنیت و سلامت در راه‌ها می‌تواند از میزان کشته‌ها جلوگیری کند.
جانشین فرمانده انتظامی استان از احداثو راه اندازی ۲۴ ایستگاه ثابت و سیار امنیت و سلامت در نوروز ۹۳ خبر داد و گفت: در احداثو نوآوری این ایستگاه‌ها از نوآوری، خلاقیت و اقدامات ابتکاری ویژه‌ای استفاده شده تا بتوانند در جذب رانندگان و سرنشینان به سمت خود و متوقف کردن آن‌ها برای استراحتی کوتاه موثر واقع باشند.
سرهنگ حسین‌زاده تصریح کرد: در تحقیقات و مطالعات صورت گرفته مشخص شده است که بیشترین واژگونی‌های رخ داده در جاده‌ها بین ساعات ۱۶ تا ۱۸ بعداز ظهر بودند که به همین منظور برای استراحت رانندگان در این ساعات برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
این مقام انتظامی در خصوص ویژگی‌های منحصر به فرد ایستگاه‌های امنیت و سلامت استان گفت: اجرای برنامه نور افشانی، ایجاد محیطی شاد و متنوع برای بازی کودکان، استفاده از ظرفیت شهر‌ها و روستاهای اطراف برای معرفی آثار فرهنگی و صنایع دستی به مردم و… از ویژگی‌های بارز این ایستگاه‌ها است و در کنار آن‌ها پلیس نیز پیام‌های هشداری خود را به مسافران ارائه می‌کند.
سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به نزدیک شدن پلیس استان به شاخص ۱۵ درصدی کاهش تلفات انسانی در حوزه ترافیک گفت: به یاری خدا و همت نیروهای خدوم و توانمند پلیس راهور و راه استان و با برنامه ریزی و هدف گذاری دقیق بنا داریم تا در شش ماهه نخست سال ۹۳ میزان کاهش تلفات انسانی در تصادفات استان را به رقم ۲۰ درصد برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز