خبرگزاری کار ایران

زهرا رهایی:

بانوان با سنجش دارایی‌های مادی و سرمایه‌های اجتماعی وارد بازار کسب و کار شوند

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۲۴۹

مدیر پژوهش انجمن زنان کارآفرین گفت: بانوان باید همه دارایی‌ها اعم از مادی، فیزیکی و سرمایه‌های اجتماعی خود را ارزیابی کرده و بر این اساس، به مقوله‌هایی که ایده‌های جدید دارند، ورود یابند.

زهرا رهایی در حاشیه چهاردهمین همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در پژوهش‌های انجام شده در زمینه موانع جسارت پیدا نکردن بانوان در عرصه کارآفرینی و کسب و کار، نگرانی از ایجاد تعادل بین زندگی و کار مطرح شده است.

وی افزود: هدف از چهاردهمین همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار قزوین ارائه الگوهای موفق در کنار کسب و کار و زندگی و همسان‌کردن اهداف بانوان کارآفرین و رضایت‌مندی آنها و انتقال تجربه بوده است.

مدیر پژوهش انجمن زنان کارآفرین ادامه داد: با توجه به فضای پرتلاطم کسب و کار، بانوان برای ایجاد کسب و کار باید میزان تاب‌آوری خود را بسنجند و از خود شناخت داشته باشند و همه دارایی‌ها اعم از مادی، فیزیکی و سرمایه‌های اجتماعی خود را ارزیابی کرده و بر این اساس، به مقوله‌هایی که ایده‌های جدید دارند، ورود یابند.

رهایی وضعیت کنونی کشور را برگرفته از شرایط تحریمی دانست و اضافه کرد: گرچه شرایط تحریمی خطرناک است اما فرصت مناسبی برای این است که تولیدکنندگان داخلی بتوانند خود را در عرصه رقابت مطرح و با عرضه محصولات خود جایگزین واردات، در داخل کشور بازار خوبی به دست آورند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در انجمن زنان کارآفرین مطرح است، فقط کسب و کار نیست بلکه سبک زندگی است و اگر سبک زندگی تغییر یابد و زنان  کارآفرین شوند مشارکت اجتماعی و روابط بین فردی آنها تقویت شده و فرزندان بهتری می‌توانند پرورش دهند و در توسعه جامعه هم تاثیرگذار خواهند بود.

دبیر چهاردهمین همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار قزوین تصریح کرد: نگاه تعادلی به کار و زندگی موجب می‌شود افراد هدف ثابتی داشته باشند و انعطاف‌پذیری داشته باشند و در هر برهه‌ای با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیستی شرایط رضایت‌بخش و موفق‌آمیزی برای خود فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز