خبرگزاری کار ایران

حبیبی متذکر کرد:

لزوم جلوگیری از ریزگردها در قزوین/ تهدید سلامت جمعیت 30 میلیونی در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۹۸

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: اگر از روند بروز ریزگردها در شمال محدوده بوئین‌زهرا و جنوب شهرستان آبیک جلوگیری نشود به طور جدی ریزگردها قزوین، تهران و البرز را تهدید خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در مراسم افتتاح چهار پروژه محیط زیست شهرستان آبیک با اشاره به اهمیت تالاب‎‌ها و مقابله با ریزگردها اظهار کرد: اگر تالاب‌ها احیا نشوند و اگر از روند بروز ریزگردها در شمال محمدوه بوئین‌زهرا و  جنوب شهرستان آبیک جلوگیری نشود به طور جدی ریزگردها قزوین، تهران و البرز را تهدید خواهد کرد.

وی به درخواست مسؤولان استان قزوین برای بازدید مشترک هوایی از دشت الله‌آباد آبیک و بوئین‌زهرا به سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان مدیریت بحران و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور افزود: سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با این بازدید اعلام آمادگی کرده اما هنوز سازمان‌های مدیریت بحران و حفاظت از محیط زیست کشور نظر خود را اعلام نکرده‌اند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: کانون ریزگردها واقع در آبیک و بوئین‌زهرا جمعیت 30 میلیونی را تحت شعاع قرار می‌دهد که مهار ریزگردها، احیای تالاب‌ها و درختکاری امری بسیار ضروری است.

اجرای پروژه‌های آبیک با رعایت مسائل زیست محیطی

حبیبی همچنین در مراسم افتتاح سیستم کلرزنی به روش الکترولیز نمک طعام اب شرب شهر آبیک اذعان کرد: آبیک با مسائل زیست محیطی و آب شرب خورده و رفع مشکلات این دو حوزه، از مطالبات جدی مردم این شهرستان هم محسوب می‌شود.

وی افزود: از لحاظ میزان آلایندگی و آلودگی محیط زیست، شهرستان ابیک شریاط خوبی دارد و نگرانی وجود ندارد.

این مسؤول ادامه داد: مقدمات انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین و شهر آبیک فراهم شده، تامین اعتبار صورت گرفته و پیمانکار هم تعیین شده که اجرایی شدن یان طرح کمی زمان‌بر است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: پروژه‌های شهرستان آبیک به همت مسؤولان باید منطبق با رعایت مسائل زیست محیطی اجرایی شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: سلامت مردم شهرستان آبیک با هیچ موضوعی قابل معاوضه و اغماض نیست و آب شرب از اهمیت و حساسیت بسیاری برخوردار است و این موضوع لازم است با دقت، کنترل و نظارت بالایی پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز